روایتی از ابتلای دانش آموزان «سلسه» به کرونا

ابتلای ۳۹ کودک و نوجوان شهرستان سلسله به بیماری کرونا موجب شد تا مدارس در این شهرستان تعطیل شوند و آموزش ها به صورت مجازی دنبال شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: خبر نگران کننده ای در روز های اخیر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است؛ «39 دانش آموز شهرستان سلسله به ویروس کرونا مبتلا شده اند».این خبر را برای نخستین بار فرمانداری این شهرستان اعلام کرد.

 

ابتلای 39 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به کرونا

 

«افشین ترکارانی»  با اعلام این خبر می گوید: از ۱۵ شهریور تا دیروز(21 شهریورماه 1399)  ۳۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان سلسله به بیماری کرونا مبتلا شدند.

 

سرپرست فرمانداری سلسله با بیان اینکه در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۱۸ دانش آموز در این شهرستان کرونایی شدند، افزود: بیشترین آمار مبتلایان در بین دانش آموزان مربوط به مقطع ابتدایی است. دانش آموزان مبتلا شده بین ۷ تا ۱۷ ساله هستند و همه دانش آموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله جز کسانی بودند که مدرسه رفته اند.

 

همین موضوع مردم شهرستان سلسله را نگران کرده است و نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس دچار تردید شده اند این خبر نه تنها موجب اضطراب مردم این شهرستان شده بلکه به واسطه شبکه های اجتماعی خیلی از مردم شهرهای دیگر هم نگران فرزندانشان هستند.

در همین باره یکی از مادرانِ اهلِ شهرستان سلسله(الشتر) به خبرنگار شبستان می گوید: 39 دانش آموز در الشتر مبتلا به کرونا شدند و بنده از وقتی این خبر را شنیدم خیلی ترسیدم و اجازه ندادم فرزندم به مدرسه برود، البته مدارس رو هم تعطیل کرده اند. البته نمی توانم بگوییم دانش آموزان از مدارس کرونا رو گرفته اند چون بچه ها در کوچه وخیابان خیلی تردد دارند.

 

افزایش مبتلایان زیر15 سال به کرونا

در همین باره، منبعی آگاه در شهرستان سلسله به خبرنگار شبستان می گوید: از هنگامی که مدارس بازگشایی شده اند تعداد مراجعه بیماران کرونایی زیر 15سال زیاد شده است.

 

او بیان می کند: قبلا نیز کودک و نوجوانی داشتیم که به کرونا مبتلا شده باشند اما تعدادشان اندک بود اکنون خیلی زیاد شده است و اکثرا دانش آموزانی بوده اند که به مدرسه رفته اند.

 

چون تخت در بیمارستان کم داریم این کودکان و نوجوانان در خانه قرنطینه می شوند و هنگامی که حالشان بد می شود به بیمارستان مراجعه می کنند، البته کودکان و نوجوانانی که به بیمارستان آمدند کرونای خفیفی گرفته اند.

 

اوبیان می کند: یک بیمار 11 ساله داشتیم که هیچ یک از اعضای خانواده او کرونا نداشتند و خانواده می گفت احتمالا از مدرسه گرفته است. من نمی گویم از مدرسه گرفته است اما این دانش آموزان در مسیر مدرسه رفت و آمد می کنند، لوازم مدرسه تهیه می کنند، ترددشان نسبت به گذشته بیشتر شده است و احتمال ابتلا هم بالا رفته است و در سطح شهر هم مردم احساس نگرانی زیادی دارند و شایعه شده است که فرزندانشان از مدرسه کرونا گرفته اند.

 

این کادر درمان می گوید: خودم فرزندم را به مدرسه نفرستادم، چون از نزدیک دیده ام این کودکان چگونه بیمار می شوند و ترجیح می دهم از طریق آموزش های فضای مجازی درس بخواند.

 

وضعیت اسفناک بهداشتی مدارس

یکی از معلمان شهرستان سلسله درباره وضعیت بهداشتی مدارس می گوید: وضعیت بهداشتی نسبت به سال گذشته هیچ تغییر نکرده است، سال گذشته که بیماری کرونا نبود، وضعیت بهداشتی خوبی نداشتیم امسال که با شیوع ویروس کرونا مواجهیم هم هیچ تغییری در وضعیت بهداشتیِ مدارس صورت نگرفته است.

 

او بیان می کند: وزیر آموزش و پرورش می گوید مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، این سوال پیش می آید آیا یک لیتر الکل یا ماسک به مدارس ارسال کرده اید که صحبت از پروتکل بهداشتی می کنید؟ هنگامیکه هیچ کاری برای مدارس انجام نشده حتی تب سنج هم وجود ندارد چگونه از پروتکل ها سخن می گویند؟ وضعیت بهداشتی مدارس اسفناک است.

 

از 15 شهریور ماه مدارس باز شد ولی روز اول به اولیا توضیح دادیم که حضور دانش آموزان اجباری نیست و فرزندانشان می توانند به صورت مجازی کلاس ها را دنبال کنند.

 

او خاطر نشان می کند: اما آموزش و پرورش منطقه هر روز یک چیز می گوید، یک روز می گوید باید به دلیل تراکم بالا شیفتی باشد و پنجشنبه ها هم مدارس باز باشد. روز بعد می گویند پنجشنبه ها تعطیل است، یک روز دیگر ساعت های حضور را تغییر می دهند و برنامه مشخصی وجود ندارد. بنده 39 دانش آموز کلاس اولی دارم، شیفت بندی می کنیم اما باز کلاس ها شلوغ است.

 

این معلم بیان می کند: وقتی اخبار داخلی شهرستان اعلام کردند که حدود 39 دانش آموز کرونا گرفته اند روز بعدش به ما گفتند مدرسه نیاییم. با اعلام ابتلای 39 دانش آموز به بیماری کرونا، مدارس به صورت غیرحضوری فعالیت می کنند.

 

آموزش ها در الشتر غیرحضوری است

در این باره، رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش و پرورش استان لرستان می گوید: آموزش های مدارس شهرستان سلسله به صورت غیر حضوری و مجازی شده است. احتمال بازگشایی تعداد معدودی از مدارس الشتر که تمام پروتکل های اجتماعی با نظارت بازرسان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش رعایت کرده باشند وجود دارد.

 

درگاهپور بیان می کند:17 نفر از نوجوانانی که کرونا گرفته اند اصلا به مدرسه نیامده بودند و تنها یک نفر به مدرسه رفته بود و کتاب درسی گرفته بود و شش نفر از دانش آموزان نیز از قبل بازگشایی مدارس کرونا داشتند ما از 15 شهریور مدارس را بازگشایی کرده ایم نمی توان گفت این دانش آموزان از مدارس بیماری را گرفته اند.

 

 

کد خبر 971721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha