منوجان و روستای بجگان شهر و روستای بدون دخانیات 

علی اصغر خیرخواه گفت: جمعیت شهری منوجان و روستای بجگان به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات معرفی شدند.  

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: جمعیت شهری منوجان و روستای بجگان به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات معرفی شدند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای ماده ۸ کنوانسیون جهانی کنترل و مبارزه با دخانیات، در سال ۹۸ ساختمان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی عاری از دخانیات اعلام شد و امسال نیز با دستور دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات مرکز سلامت محیط و کار جمعیت شهری، شهر منوجان و روستای بجگان به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات بر اساس دستورالعمل مربوطه معرفی شدند.

وی اظهار کرد: قرار است با توجه به ظرفیت های موجود در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و با فعالیت گروه سلامت محیط و کار این دانشگاه و همچنین از طریق تعامل با سازمان های برون بخشی در شهرستان منوجان برای اجرای این پروژه قدم برداریم.

 خیرخواه هدف از اجرای این پروژه را کاهش عرضه و تقاضا در خصوص مواد دخانی از جمله قلیان و سیگار دانست و افزود: حذف پایدار قلیان از اماکن عمومی در کلیه شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه با بروز بیماری کووید ۱۹ و با تلاش بازرسین بهداشت محیط در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات یک مسوولیت همگانی بوده و تمام قشرهای جامعه باید با همکاری نهادهای بهداشتی در راستای تحقق این مسوولیت مهم که ضامن سلامتی جامعه است تلاش کنند.

وی تاکید کرد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص عرضه قلیان می باشد.

خیرخواه در خاتمه عنوان کرد: کارشناســان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با دریافت سریع شکایات ضمن پیگیری آنها، نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع زمان در سامانه ثبت می کنند بنابراین شهروندان قادر می باشند با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود حداقل ظرف یک هفته  مطلع شوند.

کد خبر 971750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha