قیمت تضمینی گندم در چند سال اخیر با تاخیر اعلام شده است

شاهین فر با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم در چند سال اخیر با تاخیر اعلام شده است، گفت: با توجه به الگوی کشت و اعلام به موقع قیمت ها، می توان تصمیمات بهتری گرفت اما این مسئله سال های گذشته رعایت نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شهرام شاهین‌فر شب گذشته (دوشنبه 24 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه در چند سال اخیر قیمت تضمینی گندم با تاخیر اعلام شده است، افزود: در قدم اول، برنامه ریزی کشت باید بر اساس یک الگوی مدون باشد.

 

عضو هیات مدیره بنیاد گندم‌کاران اظهار داشت: با توجه به الگوی کشت و اعلام به موقع قیمت ها، می توان تصمیمات بهتری گرفت اما این مسئله سال های گذشته رعایت نشده است. سال گذشته تاریخ اعلام نرخ تضمینی از شهریورماه دیرتر بود و سال قبل از آن حتی به زمستان کشیده شد. این مسایل به بخش کشاورزی کشور خدشه وارد می کند در حالی که این بخش همواره در سنگر تولید فعالیت داشته است. قانون تمرکز در سال ۹۱ در مجلس تصویب شد، اما عملا اجرا نمی‌شود.

 

او در خصوص پیشنهاد قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی توضیح داد: هم اکنون در بحث خرید تضمینی هنوز مشکل داریم و  زیرساخت ها از جمله تامین نهاده و ماشین آلات مشکل دارند. تغییر روش در این شرایط مشکل است و با توجه به نبود زیرساخت ها، بحث اجرای قیمت تضمینی در حال حاضر امکان پذیر نیست.

 

عضو هیات مدیره بنیاد گندمکاران در خصوص پیشنهاد قیمت خرید تضمینی گندم گفت: قیمت گندم وارداتی اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ تومان است و ما حاضریم قیمت گندم تولیدی، ۱۰ درصد از گندم خارجی پایین تر تعیین شود./

کد خبر 971757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha