اگر قیمت تضمینی گندم با هزینه واقعی کشت آن برابر نباشد، کشت و تولید دچار چالش می‌شود

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه براساس قانون، آخر شهریور هر سال باید قیمت تضمینی گندم اعلام شود، گفت: اگر قیمت تضمینی گندم با هزینه واقعی کشت آن برابر نباشد، کشت و تولید دچار چالش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید جواد ساداتی نژاد شب گذشته (دوشنبه 24 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به اهمیت راهبردی تولید گندم اشاره کرد و گفت: براساس قانون، آخر شهریور هر سال باید قیمت تضمینی گندم اعلام شود و اگر قیمت با هزینه واقعی کشت آن برابر نباشد، (سال آینده) کشت و تولید گندم دچار چالش می‌شود و نیاز به واردات گندم خواهیم داشت.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: زمان اعلام قیمت تضمینی گندم، مبلغ خرید و زمان پرداخت مطالبات کشاورزان در تصمیم گیری کشاورزان برای کشت گندم مهم است لذا شورای اقتصاد باید قیمت گندم را به موقع و عادلانه اعلام کند.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در صورت کاهش تولید گندم، کشور نیاز به واردات بیشتری خواهد داشت و میزان ارز بیشتری مصرف می شود همچنین محصولی که از خارج خریداری می شود قیمت آن بیشتر از گندم تولید داخل خواهد بود.

 

او تاکید کرد: شورای اقتصاد باید قیمت گندم را به موقع و عادلانه اعلام کند. منصفانه این است که کشاورز قبل از شروع کار خود قیمت محصول را بداند. اگر قیمت را آخر مهر اعلام کنیم دیگر تاثیری ندارد و این مسئله برای کشور هم مفید نیست. طبق قانون باید قیمت قبل از کاشت و عادلانه و واقعی اعلام شود همچنین باید پرداخت ها هم به موقع انجام شود.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از ۹ نفر تعیین کننده قیمت در شورای اقتصاد، سه نفر از کشاورزان و بخش غیر دولتی هستند که قیمت واقعی گندم را اعلام می‌کنند.

 

او از دولت درخواست کرد نرخ تضمینی گندم بر اساس مصوبه جدید از شورای قیمت گذاری تعیین شود تا رضایت گندمکاران هم به دست آید./

کد خبر 971758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha