۲۰ برنامه شاخص دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می شود

واقعی گفت: ۲۰ برنامه شاخص به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما قوی هستیم» در آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» صبح امروز (۲۵ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت هشت سال دفاع مقدس و مقاومت و رشادت های ملت غیور ایران اسلامی یک مسئله راهبردی تأثیرگذار است که در همین راستا مقام معظم رهبری فرموده اند: مسأله دفاع مقدس و آنچه در این دوران بروز کرد، یک مسأله عادی نیست، برای همه ملت ها این طور است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: شهدا، رزمندگان و خانواده های معزز آنان مصداق بارز راهبرانی هستند که می توانند به خوبی و مانند همان واسطه های الهی بهترین مسیر را به ما نشان دهند.

 

وی به تشریح ویژه برنامه های آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: تجلیل از خانواده معزز شهدای معلم و دانش آموز، جانبازان فرهنگی، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از چند کتاب با موضوع دفاع مقدس، شهدا و نقش فرهنگیان در دفاع مقدس، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و معلم از جمله برنامه های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

 

واقعی تاکید کرد: بیش از ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی، هنری و پژوهشی در ایام چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» در مجموعه آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس طرحی از عاشورای حسینی است، تصریح کرد: در فرهنگ ایثار و شهادت مقصود از زیبایی شناسی، زیبایی معنوی و رسیدن به مقامات عالیه انسانی و عرفانی است.

 

وی از شهدا، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان به عنوان الگوهای عملی مؤثر و بزرگترین راهکار برای ترویج زیبایی های فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس یاد کرد و افزود: یادگاران دفاع مقدس با ورود به مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس می توانند زیبایی های این فرهنگ ناب را به خوبی برای کودکان و نوجوانان که آن زمان را درک نکرده‌اند تبیین کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 971925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha