مصرف ذخیره ۱۰ درصدی انرژی کشور در بخش تولید/ مشترکان کم مصرف، برق رایگان دریافت می کنند

نوروز زاده با تشریح طرح«برق امید» گفت: ذخیره انرژی حاصل از اجرای این طرح به بخش تولید وارد می شود و مشترکان کم مصرف که حدود یک میلیون کرمانی را شامل می شود از برق رایگان برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن نوروز زاده، سه شنبه(۲۶ شهریور) در نشست خبری طرح «برق امید» را تشریح کرد و این طرح را باعث مزایای بسیار خوبی دانست و گفت: کاهش تولید و مصرف در تابستان با یکدیگر تراز نمی شود و برای همین در سال های گذشته خاموشی می دادیم اما در سال های اخیر با مدیریت مصرف در سطح توانیر، این خاموشی ها به حداقل رسیده اما در بخش مدیریت مصرف در صنعت هنوز مزایا و معایبی وجود دارد.
 

 

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه ۲۳ روز در سال مصرف بسیار بالا می رود و اگر بخواهیم برای جبران آن نیروگاه ایجاد کنیم، در هیچ کجای دنیا مقرون به صرفه نیست؛ افزود: لذا تلاش بر کنترل پیک مصرف است و با اجرای طرح برق امید و مدیریت صحیح، ۱۰ درصد انرژی کشور ذخیره و در بخش تولید و صنعت وارد می شود.

 

 

وی ۳۰ درصد از مشترکان برق در کل کشور که جمعیتی معادل ۳۰ میلیون نفر را شامل می شود؛ جزو مصرف کننده های کم دانست و اظهار داشت: مشترکان خوش مصرف که اکثر مردم را تشکیل می دهد، ۵۵ درصد و کسانی که خارج از الگو، مصرف می کنند مشترک پرمصرف هستند که ۱۵ درصد را شامل می شود.

 

 

نوروز زاده با افزودن اینکه در استان کرمان یک میلیون اشتراک داریم که از این تعداد ۲۷۳ هزار اشتراک کم مصرف، ۵۱۶ هزار اشتراک خوش مصرف و ۲۳۴ هزار پرمصرف هستند؛ الگوی کم مصرفی در ماه های گرم را بسته به میزان گرمسیری منطقه میان ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات و در مناطق غیرگرمسیری ۸۰ کیلووات دانست که چنانچه این الگو رعایت شود مشترکین از تخفیف صد درصدی برخوردار می شوند.

 

 

وی با اعلام اجرای این طرح از نیمه مهرماه سال جاری بیان کرد: از ۲۹ میلیون مشترک در کشور ۸ میلیون مشترک خانگی(معادل ۳۰ میلیون نفر) از تخفیف صددر صد برخوردار می شوند و در استان کرمان ۲۷۳ هزار مشترک معادل ۹۵۵ هزار نفر مشترک کم مصرف، برق آنان رایگان می شود.

 

 

این مسئول از اجرای برنامه های فرهنگی در راستای تحقق این طرح و اصلاح الگوی مصرف خبر داد و جامعه هدف را والدین و فرزندان دانست و بیان کرد: وزارت نیرو همچنین به دنبال گنجاندن مباحث آموزشی مرتبط در کتب درسی است و  نیز لوازمی که در داخل و خارج کشور برچسب انرژی بهینه داشته و پرمصرف نباشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه صنعت برق سودآور نیست بلکه درآمد آن برای برای تداوم یک کالای استراتژیک است و در طرح امید برق اصلاح الگوی مصرف، تقدیر از مشترکان خانگی کم مصرف، کاهش مصرف خانگی و به کارگیری انرژی صرفه جویی شده در بخش مولد کشور مد نظر است.

کد خبر 971927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha