آتشنشانی کرمان فاقد امکانات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ساختمان های مرتفع است

شهردار کرمان گفت: ۳ سال است که مدام این موضوع را می گوییم اگر در یکی از ساختمان های بلند شهر اتفاقی( شبیه پلاسکو)بیفتد، هیچ امکان امداد و نجاتی نداریم و از عهده شهرداری کرمان خارج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهران عالم زاده سه شنبه (25 شهریور) در همایش شهرداران استان با بیان اینکه نگاه به شهرداری ها بیشتر باید مانند نگاه به بخش خصوصی باشد؛ گفت: شهرداری ها مانند بخش خصوصی باید خود در آمدزایی کنند و در بحث های هزینه ای و نیروی انسانی نیاز به مجوز دارند.

 

 

شهردار کرمان ادامه داد: شهرداری کرمان در چند سال اخیر حدود 500 نیرو بازنشسته کرده اما یک نیرو هم نتوانسته بگیرد و مجوزی برای استخدام نیروی جدید داده نشده است.

 

 

وی با انتقاد از اینکه هیئت های تطبیق، مصوبات را کاملاً سلیقه ای تأیید می کنند، ادامه داد: در شرایطی که در کشور هر روز قیمت جنس تغییر پیدا می کند، با مشکلاتی در این راستا بر می خوریم لذا در شرایط حاضر باید تعاملی باشد تا شهرداری ها بتوانند کار خود را انجام دهند.

 

 

عالم زاده اظهار داشت: علیرغم اینکه اعلام شده دیوان محاسبات فقط در بودجه های دولتی شهرداری ها حق ورود دارند اما متأسفانه دیوان محاسبات بودجه های منابع داخلی را رصد و مشکلاتی برای شهرداری ها ایجاد می کنند که از استاندار درخواست داریم در این خصوص چاره اندیشی کند.

 

 

وی در خصوص حقوق شهرداران گفت: بعضاً حقوق یک شهردار از برخی کارشناسان شهرداری ها کمتر است ضمن اینکه از یک سال و نیم پیش حتی شاهد هستیم که جمعه کاری شهرداران استان نیز به هر دلایلی حذف شده است؛ مگر در روز جمعه که شهر نیاز به خدمت رسانی دارد، می تواند شهردار حضور نداشته باشد؟ بنده که مرکز استان هستم، حقوق من 7 میلیون تومان است.

 

 

شهردار کرمان ادامه داد: بحث دیگر تبیین بدهی های مالیاتی و تأمین اجتماعی از سنوات گذشته است که ارتباطات خوبی با مجموعه استان داشتیم؛ شهرداری کرمان بدهی های مالیاتی و تأمین اجتماعی خود را پرداخت کرده اما بعضی از شهرداری ها دچار مشکل هستند لازم است تعامل ویژه ای با شهرداری های کوچک شود که گرفتاری برای آن ها ایجاد نشود زیرا اولویت آن ها پرداخت حقوق پرسنل است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بحثی که ما در مرکز استان به آن نیاز داریم، یک نردبان بلند برای سازمان آتش نشانی شهرداری است و اکنون 3 سال است که مدام این موضوع را می گوییم اگر در یکی از ساختمان های بلند شهر اتفاقی (شبیه پلاسکو) بیفتد، ما هیچ امکان امداد و نجاتی نداریم و از عهده شهرداری کرمان خارج است.

 

 

کد خبر 971949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha