پنج پروژه سرمایه گذاری برای احیای موقوفات لرستان اجرایی می شود

رضایی پور گفت: پنج پروژه سرمایه گذاری موقوفات در کمیته استانی احیای موقوفات لرستان به تصویب رسیده است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره وری آنها و با هدف کمک به رونق تولید و ایجاد مسکن، طرح های سرمایه گذاری در موقوفات استان دنبال می شود.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه لرستان با اشاره به برگزاری کمیته استانی احیای موقوفات استان لرستان، افزود: این کمیته با حضور مدیرکل و معاونین و مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد و با رویکرد احیای موقوفات این شهرستان برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: در این کمیته بعد از ارائه طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی، دفترچه های سرمایه گذاری، مقایسه شاخص های سرمایه گذاری IRR و NPV ، نظریات کارشناسی رسمی دادگستری و تحلیل های آماری، تعداد پنج  پروژه سرمایه گذاری مشارکتی در رقبات موقوفه کربلایی علی بروجرد تصویب شد.

 

رضایی پور خاطرنشان کرد: این پروژه ها، بعد از تایید نهایی کمیته عالی احیای موقوفات در سازمان اوقاف و امور خیریه، از طریق مزایده عمومی وارد فرآیند جذب سرمایه گذار جهت مشارکت در اجرای این پروژه ها با ظرفیت بخش خصوصی حقیقی و یا حقوقی خواهند شد.

 

وی افزود: این رقبات تماما دارای سند مالکیت تک برگ، کاربری مسکونی و سطح اشغال ۶۰ درصد بوده و دارای مساحت های ۱۸۰ تا ۲۱۰ مترمربع می باشند. که به تناسب قابلیت های احداث آپارتمان های 2 و سه طبقه دارند.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد دو پروژه سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو وات موقوفه مدنی شهرستان ازنا با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد تومان و پروژه سرمایه گذاری دادمداری ۱۰۰ راسی موقوفه امامزاده احمد و خدیجه (س) شهرستان بروجرد در مجموع با حجم سرمایه گذاری 2 میلیارد تومان به تصویب کمیته های استانی و عالی احیای موقوفات رسیده اند.

 

کد خبر 971959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha