دفاع مقدس یادآور ۸ سال ایثار و مقاومت

دفاع مقدس یادآور هشت سال ایثار و مقاومت رزمندگانی است که در برابر دشمنان ایستادند و از جان خود برای دفاع از کیان میهن انقلاب اسلامی گذشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، در آغازین سال‌ها از حیات طیبه نظام اسلامی دشمن که منافع خود را از دست رفته می‌دید بر آن شد تا با اقدام نظامی به یکباره نظام اسلامی را براندازد لذا در یک جنگ نیابتی کشور همسایه را ترغیب کرد تا با حمله نظامی ظرف مدت چند روز کشور اسلامی را به تسخیر خود در آورده و ضمن تجزیه کشور حکومت اسلامی را در نطفه خفه و از سرایت آن به کشورهای دیگر جلوگیری نماید.

 

اما با استعانت از آموزه‌های دینی و در سایه هدایت و رهبری پیامبر گونه امام راحل(ره) و مجاهدت و جانفشانی و ایثار جوانان شجاع و دلیر ایران سرفراز که منجر به تقدیم صدها هزار شهید و اسیر و جانباز سرفراز شد دفاع مقدس بوجود آمد و طی هشت سال جانفشانی مردان مرد و شیر زنان این مرز و بوم و امدادهای خداوند سبحان حماسه‌های به یاد ماندنی از آحاد امت اسلامی ثبت شد تا در تاریخ این مرز و بوم بماند که ایرانی مسلمان نخواهد گذاشت حتی یک وجب از خاک پاک وطن عزیز به یغما برود.

 

مردم استان کردستان نیز همواره در صحنه‌های مختلف پای انقلاب بوده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و مقاومت کردند و تقدیم بیش از 5400 شهید به اسلام و انقلاب ماحصل پای کار بودن مردم کردستان است.

 

با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس در استان کردستان ادارات فرهنگی استان برنامه‌های گسترده‌ای را در استان برنامه‌ریزی کرده‌اند که با رعیات پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار می‌شود.

 

هفته دفاع مقدس احیاکننده خودباوری مردمی

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: دفاع مقدس داستان هشت سال دفاع جانانه و مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلند ایثار، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان، مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش فتح کردند.

 

حجت‌الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه هفته دفاع مقدس احیاکننده خودباوری مردمی بود که سالیان سال در زیر یوغ رژیم ستمشاهی عزت و غرور آنها خدشه‌دار شده بود، افزود: مردم ما بار دیگر با اعتماد به نفس و عزتمندی، با تعبد در برابر ولایت و مرجعیت و با پشتوانه بسیج مردمی تحت حاکمیت اسلام، تار و پود اسارت و ذلت را در برابر شیاطین زمان و قدرت‌های استکباری گسستند و قدرت بازدارندگی و اراده پولادین خود را به رخ جهانیان کشیدند.

 

سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی شهرستان قروه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و ایثار رزمندگان دوران انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اداره‌کل ویژه برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان دارد.

 

عبیدالله رستمی افزود: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان برنامه‌هایی شامل نمایشگاه عکس از سیمای رزمندگان و برگزاری سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی شهرستان قروه، شب های سرود، حمایت از آثار سینمایی (فیلم کوتاه)، نمایش (صحنه‌ای و خیابانی) با موضوع دفاع مقدس در جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و فیلم و عکس ژیار در استان اجرا می‌شود.

 

وی اضافه کرد: تجلیل از ایثارگران هنرمند، برگزاری مسابقات پیامکی، چاپ تقویم مزین به تمثال شهدای هنرمند استان و برپایی نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در هفته دفاع مقدس است.

 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال 99 با شعار محوری« ما قوی هستیم » برگزار می‌شود

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یاد و خاطره دلاور مردی‌های رزمندگان غیور اسلام در هشت سال دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید از اعلام ویژه برنامه‌های این هفته به کلیه واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد.

 

حجت‌الله نریمانی به تشریح ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان، فضاسازی و تبلیغات محیطی در سطح واحدهای اداری و آموزشی، پخش آهنگ‌های حماسی در مدارس استان، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای معظم، سرکشی به خانواده معظم شهداء و استفاده از ظرفیت فضای مجازی شاد برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت را از اهم برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مراکز اداری و آموزشی استان تشکیل شده است، اختصاص سربرگ مکاتبات اداری به جملاتی در خصوص دفاع مقدس، بر پایی نمایشگاه عکس و پوستر، آثار و نشریات و یادمان‌های شهداء در ادارات و مدارس، تعبیه سنگر، ایستگاه صلواتی و یادمان دفاع مقدس در مبادی  ورودی ادارات، را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بر لزوم توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال 99 با شعار محوری« ما قوی هستیم » برگزار می‌شود.

 

چه ایثارگرانه جنگیدند و چه شجاعانه در برابر دشمنی دشمنان و رژیم بعث عراق ایستادگی کردند تا یک وجب از خاک میهن به دست آنها نیفتد.

 

از زندگی، از خانواده، از کار و مال و از جان گذشتند تا ایرانی سربلند و امن را امروز برای ساکنان این سرزمین پهناور رقم بزنند.

 

امنیت و آرامشی که امروز در کشور برقرار است، افتخارات عظیمی که به مدد توان جوانان عزیز به دست آمده است و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی که موجب شده تا دشمن از این پایداری و جایگاه رفیع همواره به فکر کینه‌توزی و دشمنی باشد، بدون‌شک مرهون رهبری داهیانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و از خود گذشتگی ملت شهیدپرور و شهدا و رزمندگان جان برکفی است که در مسیر اعتلای اسلام و کشور و صیانت از آرمان‌های متعالی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس، جان بر طبق اخلاص نهادند و خون پاک خویش را در این راه عزت‌آفرین شجاعانه تقدیم کردند.

 

 

 

کد خبر 972083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha