صحیفه سجادیه با بهره‌گیری از دعا مقاومت در برابر دشمنان را تبیین کرده است

حجت الاسلام عبادی زاده، صحیفه سجادیه را از مجموعه کاملی از راهکارهای مقاومت در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: ضروری است تا این کتاب در سطح جامعه بیش از پیش معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمد عبادی‌ زاده» امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان چهارمحال و بختیاری در دومین نشست علمی تخصصی با رویکرد صحیفه سجادیه از سری برنامه‌های دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) با اتخاذ روش دعا برای مقاومت در برابر دشمن روش جدیدی را پایه ‌گذاری کرد که در همین راستا می‌طلبد مضامین این دعاها برای شرایط امروزی به خوبی تبیین و تشریح شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس به دعای ۲۷ صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: فرهنگ مقاومت را از این دعا می توان به خوبی درک کرد.

 

حجت الاسلام عبادی ‌زاده با اشاره به سرفصل هایی که در این دعای نورانی در جریان مقاومت مطرح شده است، اظهار داشت: در این دعا به وظایف مرزبانی اشاره شده به این صورت که وظیفه مرزبانی یک وظیفه سنگینی است که امروز به دوش ما نیز قرار داده شده است.

 

امام‌جمعه بندرعباس افزود: در این دعا تصریح شده که مرزبانان باید چشم دلشان بینا باشد چرا که اگر چشم دل بینا نباشد هیچگاه نمی توان راه مقاومت در برابر دشمن پیدا کرد.

 

حجت الاسلام عبادی‌ زاده با تشریح مضامین دعای ۲۷ صحیفه سجادیه تصریح کرد: مرزبانان یاد معاد را در دل خود زنده نگه دارند چراکه باعث می شود جریان مقاومت راه خود را با استحکام بیشتر دنبال کند.

 

وی، هوی و هوس را آفت مقاومت دانست و گفت: اگر مرزبانان بخواهند به راه خود ادامه دهند باید هوی و هوس را از خود دور کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، حفاظت از خانواده های مرزبانان را از توصیه‌های صحیفه سجادیه برشمرد و افزود: در این دعا توصیه شده اگر بخواهید نگاه حمایتی از جریان رزمندگان داشته باشید باید خانواده های آنها را دریابید.

 

کد خبر 972108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha