لایروبی رودخانه ها و خالی کردن زیر پل ها در جاده در دستور کار قرار بگیرد

استاندار کرمان گفت: فرمانداران موظف هستند با متصرفین برخورد کرده و حریم رودخانه ها را آزادسازی کنند و همچنین لایروبی رودخانه ها و خالی کردن زیر پل ها در جاده ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد جواد فدایی سه شنبه (25 شهریور) در جلسه مدیریت بحران در مورد بستر و حریم رودخانه های استان کرمان، گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها غیرمجاز است و باید با آن برخورد و جلوی ساخت و سازهای جدید هم گرفته شود اما لازم است این مطالعات را آب منطقه ای به دستگاه ها ارسال کند تا بدانند حریم و بستر رودخانه ها تا کجا هست.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: فرمانداران موظف هستند با متصرفین برخورد کرده و حریم رودخانه ها را آزادسازی کنند و همچنین لایروبی رودخانه ها و خالی کردن زیر پل ها در جاده ها در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

وی بیان کرد: باید جلسه دیگری گذاشته شود تا جهاد کشاورزی و آموزش پرورش و ...  گزارش های خود را ارائه دهند و راجع به کارها و پیش بینی هایی که برای ماه های آینده باید داشته باشیم، بیشتر و مفصل تر صحبت کنیم.

 

 

فدایی افزود: لایروبی رودخانه ها و خالی کردن زیر پل ها و اقدامات پیشگیرانه باید صورت بگیرد تا خسارتی در فصل بارندگی صورت نگیرد و به پیشگیری  توجه کنیم و دستگاه های مسئول باید توجه داشته باشند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

 

 

سید مصطفی آیت اللهی موسوی نیز اظهار داشت: فرمانداری ها و بخشداری ها باید نسبت به تصرف رودخانه ها حساسیت داشته و فرمانداری ها موظف هستند مانع تصرف حریم رودخانه شوند و تصرفات شناسایی شده را برای تخریب به مراجع ذیربط معرفی کنند.

 

 

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: در زمان بحران شهرداری ها وظیفه دارند ماشین آلات از جمله آتش نشانی را در اختیار فرمانداری ها قرار دهند تا در حوادث امدادرسانی شود.

 

 

علی بابایی در این جلسه بیان کرد: در 6 ماه گذشته و در ایامی که از بارندگی های سال گذشته تاکنون فرصت بود، اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

 

 

فرماندار کرمان ادامه داد: یکی از مشکلات، تداخل بین دستگاه ها است؛ به طور مثال در حوزه آبریز ماهان منابع طبیعی یکسری اقدامات و آب منطقه ای هم اقدامات دیگری انجام می دهد که به نظر من نوعی موازی کاری است و بعضاً هم پوشانی اتفاق نمی افتد و مسائل و مشکلاتی ایجاد می شود که شاید در این جلسه نگنجد.

 

 

وی بیان کرد: اکثر رودخانه های اصلی در شهرستان کرمان وضعیت مشخصی دارند؛ امسال 46 مورد تخریب حریم رودخانه ها را داشتیم که آب منطقه ای انجام داد.

 

کد خبر 972125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha