ارتقا همزمان شور و شعور حسینی رسالت مهم هیات و مداح انقلابی است

احمدی گفت: از جمله رسالت ها و اهداف اصلی هیات و مداح انقلابی ، ارتقای همزمان شور و شعور حسینی است.

«محمد جواد احمدی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که خدمت در دستگاه پرعظمت امام حسین(ع) و نوکری اهل بیت(ع) بزرگترین افتخار یک مداح و ستایشگر خاندان عصمت و طهارت است، اظهار داشت: هدف ما باید این باشد که با بهتر نوکری کردن، مایه عزت و آبرو برای اهل بیت(ع) باشیم نه این که خدای ناکرده با برخی حرف های نسنجیده و یا عملکردهای غیرقابل دفاع به اسم بچه هیئنی و بچه مذهبی، مایه وهن و سرشکستگی محبان و شیعیان حضرات معصومین(ع) باشیم.

 

مداح اهل بیت(ع) با اشاره به این که تقویت تعامل و ارتباط مداحان با وعاظ و روحانیت مهذب و انقلابی، باعث کاهش آسیب های جریان مداحی می شود، اظهار داشت: یک مداح انقلابی بیش از هر چیز باید خود را به سلاح علم و معرفت و اخلاق و تهذیب مجهز کند و این که همواره گوش به فرمان ولی امر و علمای وارسته و انقلابی باشد.


احمدی همچنین افزود: مداحی گذشته از آن که توفیق الهی برای خدمت در این دستگاه مقدس به شمار می رود، خودش یک هنر است که فرد باید این هنرمندی را از طریق مطالعه و یا شاگردی کردن پیش مداحان پیشکسوت و بااخلاق و صاحب نفس کسب کند.


 این مداح اهل بیت(ع) گفت: چه مداح و چه سخنران و منبری باید بیش از هر چیز اهل مطالعه کتب دست اول و معتبر باشد تا به این وسیله ضمن تقویت بُعد عاطفه و احساس در میان مخاطبان ، به ارتقای سطح معرفت و بینش و بصیرت آن ها نیز کمک کند.

 

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: به خصوص در روزگار کنونی علاوه بر مساله مطالعه و تعمیق بینش و باور، مساله مهم بعدی لزوم خودسازی و تهذیب نفس است و گرنه چه بسا فردی که دچار تهذیب نفس نباشد با اجرا در چند مجلس شلوغ و احیاناً رسانه ای شدن آن ها خودش را گم کند و یادش برود که هدفش از آمدن در لباس مداحی چه بوده و باید به کدام نقطه معنوی برسد.


وی افزود: از این رو چه هیات انقلابی و چه به خصوص مداح انقلابی باید رسالت خود را ارتقای شور و شعور حسینی قرار دهد و این مهم بی شک در سایه خودسازی و تأکید بر فضایل اخلاقی و دوری از رذائل اخلاقی حاصل می شود و انشاالله که همه ما بتوانیم در سایه لطف و عنایت خدای متعال و ائمه اطهار(ع)، به درستی وظیفه نوکری خود را در قبال ارباب بی کفنمان حضرت سیدالشهدا(ع) انجام دهیم.

کد خبر 972264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha