فعالیت اورژانس بانوان در کشور جدی تر می شود

کولیوند گفت: فعالیت اورژانس بانوان در کشور از سه سال پیش در تهران شروع شده است و با تزریق نیروهای جدیدی که آموزش دیده اند، فعالیت اورژانس بانوان در کشور جدی تر می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «پیرحسین کولیوند» در نشست خبری که به مناسبت روز اورژانس به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، گفت: تحریم های ظالمانه نیز به نوعی ما را گرفتار کرده است و سازمان اورژانس کشور در تهیه بعضی از اقلام و تجهیزات با مشکل مواجه شده است ولی با وجود تحریم ها سازمان اورژانس کشور از سرویس دهی خود به مردم کم نکرده است و با تمام توان در کنار مردم حضور دارد.

 

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: ما در ایام عید غدیر 115 افتتاحیه داشتیم و امروز هم که روز اورژانس است، چندین افتتاحیه با حضور وزیر بهداشت خواهیم داشت.

 

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: تشکیل اورژانس بانوان از دغدغه های ما می باشد و در دنیا یکی از اعضای تیم های اورژانس خانم می باشد ولی در ایران از 2 تا 3 سال پیش حضور بانوان در اورژانس آغاز شد و در تهران 10 پایگاه در قالب اورژانس بانوان شروع به فعالیت کرد که این اورژانس بانوان در حوادثی مانند استخرها و مکان هایی که مختص بانوان است، فعالیت می کنند.

 

وی افزود: 30 درصد سهمیه جذب دانشگاه های علوم پزشکی به بانوان اختصاص یافته و با شروع به کار این افراد اورژانس بانوان نیز به صورت جدی تر به فعالیت خواهد پرداخت.

 

کولیوند با بیان اینکه از فروردین امسال 50 درصد به حقوق پرسنل سازمان اورژانس اضافه شده است، گفت: هرچند فعالیت نیروهای سازمان اورژانس قابل ارزش گذاری نیست ولی ما به دنبال ارتقای دستمزد همکاران سازمان اورژانس هستیم.

 

رییس سازمان اورژانس در خصوص طرح همیار اورژانس گفت: در این طرح دو مدل داریم که در مورد اول همکاران ما شامل گروه های پزشکی مانند پرستاران، بهیاران و پزشکان مختلف هستند که با گذراندن دوره های کوتاه مدت می توانند بر بالین بیمار حاضر شده و فعالیت نمایند.

 

وی افزود: در مورد دوم نیز مربوط به سایر رشته های غیر مرتبط مانند حقوق و علوم انسانی است که این عزیزان در حوادث غیر مترقبه با سازمان اورژانس همکاری خواهند کرد و در قالب نیروهای پشتیبانی از آنها استفاده خواهد شد.

 

کولیوند با بیان اینکه همه دستگاه های کشور همکاری خوبی با اورژانس دارند، گفت: با توجه به اینکه فعالیت سازمان اورژانس رایگان و عام المنفعه است، تقویت سیستم اورژانس برای همه لازم است.

 

وی افزود: اورژانس هوایی امروز به جز انتقال مصدومان انتقال عضوهای پیوندی را نیز انجام می دهد و این کار این قدر دقیق و صحیح صورت می گیرد که باعث شده تا پیوندهای خوبی صورت گیرد و در حال حاضر تنها مشکل ما نداشتن بالگرد دید در شب است که امیدوارم با برداشتن تحریم ها بتوانیم از بالگرد دید در شب نیز استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 972349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha