رشد ۴۰ درصدی صادرات در گیلان / احداث پایانه کشاورزی ضرورت استان است

زارع با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات در استان بودیم گفت: احداث پایانه تخصصی کشاورزی از جمله برنامه های است که بایستی بدان در راستای توسعه صادرات توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ارسلان زارع امروز(چهارشنبه،۲۶ شهریور) در جلسه کارگروه توسعه صادرات گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: گیلان ظرفیت های بالایی در حوزه صادرات دارد.‌


استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های کشاورزی و تقویت صادرات از مقوله های است که بایستی بدان توجه شود گفت: احداث پایانه تخصصی کشاورزی یا گل و گیاه از ضروریات استان است.

وی ادامه داد: یک مجموعه 20 هکتاری می‌تواند مجموعه‌ای جامع و کامل برای احداث این پایانه تخصصی باشد.


زارع افزود: در 6 ماه نخست امسال گیلان رشد 40 درصدی در صادرات داشته است.


نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: صادرات 600 میلیون دلاری در گیلان هدف گذاری شده است.


وی به رتبه های برتر در حوزه تولیدی محصولات کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: 60 درصد محصولات گیلان به کشور روسیه صادر می‌شود از این ظرفیت در بازار روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا می توان نهایت بهره را برد.



وی اضافه کرد: تکمیل کریدور شمال-جنوب و اتصال خط ریلی به منطقه آزاد انزلی و آستارا در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان تصریح کرد: بهره گیری از بخش خصوصی، ایجاد فضای رقابتی در تولید محصولات باکیفیت، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی از اهم موضوعاتی است که در راستای افزایش صادرات گیلان بایستی بدان توجه شود.‌

کد خبر 972485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha