تلاش داریم  مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران بدرخشد

زارع ضمن تحسین مروجان کتابخوانی و کارشناسان حوزه کتاب ارشاد مازندران برای کسب موفقیت های متعدد در رویدادهای ملی، گفت: تلاش داریم مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران بدرخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(26شهریور) در  آیین اختتامیه برنامه های کتاب محور مازندران، بیان کرد: در حوزه مسابقات کتاب و کتابخوانی امیدواریم با تغییر نگرش و روش های جدید بتوانیم مقبولیت قدیم را ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: پنج برنامه در حوزه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با همراهی و همدلی نهادهای آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی و کانون پرورش فکری برگزار شد که در هر ۵ بخش رتبه برتر را در مازندران کسب کردیم.

 

زارع افزود: در جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی شیوه نو و جدیدی در سطح کشور بنا شد به‌طوری که به معرفی کتاب‌ها در حوزه نوجوانان می‌پردازند به این صورت که در تیم‌های باشگاهی به معرفی کتاب پرداخته شده و فعالان برداشت خود را از کتاب در قالب یک فیلم موبایلی به عنوان یک اثر هنری و رسانه ای ارسال می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: در این حوزه در استان مازندران ۷۹۷ باشگاه تشکیل شد با بررسی در سطح ملی برگزیدگانی از مازندران در این حوزه پویش با کتاب در خانه را برای اولین روز از سال ۹۹ در مازندران را داشتیم که ۲۶۹ اثر در این بخش رتبه اول کشور را کسب کردیم، ۶۰ نفر در سطح ملی برگزیده اعلام شدند که ۹ نفرشان اهل مازندران بودند.

زارع خاطرنشان کرد: دو برنامه شاخص از جانب وزارت ارشاد در بحث روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران داریم، که بسیار با اهمیت است ؛ مقام عالی وزارت ارشاد در مجلس شورای اسلامی به این دو برنامه اشاره کرد، اگر بتوانیم در حوزه این دو برنامه خوب عمل کنیم اتفاقات خوبی صورت خواهد گرفت.

 

وی گفت:  در بحث روستاها، ۱۰۷ روستا از استان مازندران در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند و در بخش۱۰ روستای برتر کشور یک روستا در شهرستان نکا و دربخش ۱۰ روستای حائز رتبه شایسته تقدیر هم ۲ روستا در این بخش حضور داشتند.

 

زارع اظهار کرد: در حوزه پایتخت ایران هم ۴ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند، شهرداری ساری، بابل، آمل و بهشهر همکاری خوبی در این حوزه داشتند،اگر چه در مرحله نهایی مازندران شهری را نداشت که به این مرحله رسیده باشد، در حوزه تقدیر از مروجین فرهنگ کتاب در سطح کشور ۴ نفر از مازندران حائز رتبه برتر شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: در هر ۵ بخش در حوزه ترویج فرهنگ کتاب در مازندران شاهد تعامل مدیران فرهنگی دستگاه های اجرایی بودیم، خروجی این کار رصدی از هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

 

زارع متذکر شد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که یونسکو در جهان اجرا می‌کند برخی شهرها فعالیت‌های فرهنگی هنری خاصی دارند، تعدادی نیز در حوزه ترویج فرهنگ کتاب فعالیت دارند، برای نخستین بار ۸ نفر از مازندران به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: شهرستان گلوگاه در بخش موسیقی، شهرستان آمل، قائمشهر و نور در بخش ادبیات، نوشهر در حوزه مد و لباس و شهرستان‌های بابلسر محمودآباد و تنکابن در حوزه هنرهای تجسمی به مرحله نیمه نهایی در مسابقه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه پیدا کردند.

 

زارع در پایان تاکید کرد: با این شرایط در فضای مجازی و ابداعاتی که صورت گرفت ما باید روش‌های جدیدی برای هدایت نوجوانان و جوان به حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب کنیم.

کد خبر 972558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha