پروژه های معین اقتصادی مشهد بر اساس ۶ محور برنامه ریزی شده است

قناویزچی گفت: شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد که فراتر از فضای جغرافیایی و شهری شهرداری بوده، اتفاقات جدیدی را تجربه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی قناویزچی» امروز(۲۶ شهریور) در برنامه زنده تلویزیونی «خراسان آینده» با بیان اینکه شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد، که فراتر از فضای جغرافیایی و شهری شهرداری بوده، اتفاقات جدیدی را تجربه می کند، افزود: در بستر معین اقتصادی توانسته ایم با مجموعه های مختلف دولتی و نیمه دولتی شهرستان مشهد وارد مذاکره، تعامل و پروژه های مشترک شویم.

 

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: در شهرداری مشهد، طبق اختیاراتی که مجموعه شهرداری در چارت اجرایی داشته، اداره ای را به عنوان «معین اقتصادی» تایید و با تاکید شهردار و معاونان ایشان، زیر نظر اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی فعال شده است.

 

قناویزچی خاطرنشان کرد: در واقع ما به عنوان تسهیل گر و پیگیری کننده، به تحقق پروژه ها کمک می کنیم. در گذشته پروژه های زیادی در شهر وجود داشته و در این مدت توانسته ایم موارد جدیدی را هم به صورت توسعه ای ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: قسمت دیگر پروژه هایی است که خود شهرداری می تواند از زیرساخت ها و امکانات در اختیار خود در راستای توسعه کسب و کار به اشتراک بگذارد.

 

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ما در کنار نمایندگان مردم، کارآفرینان و تولید کنندگان در مجموعه معین اقتصادی هستیم، تصریح کرد: فضای اداری موجود ما به گونه ای است که کارآفرینان می‌ توانند با مراجعه، مطالبات خود را پیگیری کنند.

 

وی در خصوص فعالیت های معین اقتصادی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه ما در حوزه معین، ۶ محور اصلی را به صورت اجرایی برنامه ریزی کردیم که برای تحقق آن ها تلاش می کنیم، ادامه داد: اولین قسمت، تفاهم با دستگاه های اجرایی استان و مشهد بود، شهرداری در فضای مدیریت شهری باید به مسائلی ورود کند که نیاز به تفاهم با دیگر دستگاه ها را دارد که خوشبختانه تاکنون موفق شده ایم با ۲۹ سازمان و نهاد تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.

 

قناویزچی با بیان اینکه از بهمن ۹۷ تاکنون در کنار انعقاد تفاهمنامه ها از درون آن پروژه هایی هم استخراج شده است، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد تعهد دو طرفه تاکنون توسط تیم معین اقتصادی خود، بیش از ۷۱۱ مورد مشخص را در خصوص حل و فصل مسائل کارآفرینان و پروژه هایی که در شهرداری و خارج از شهرداری وجود دارد، اقدام و پیگیری کرده ایم.

 

 

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: ما سراغ فضاهای عملیاتی رفته ایم که می تواند نقش شهرداری و دستگاه های اجرایی را مشخص و پررنگ کند، محور دوم فعالیت های معین اقتصادی، پروژه های عملیاتی است که در این زمینه ۲۲۵ پروژه خرد وجود دارد که با آن ها تفاهم نامه منعقد شده و ۳۷۱ مساله در این پروژه ها شناسایی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های ما تلاش برای تثبیت مشاغل موجود است، افزود: این ۲۲۵ پروژه خرد که حدود ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن شده است، حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را شاغل کرده است.

 

قناویزچی گفت: در حوزه پروژه های کلان زیر بنایی هم حدود ۱۰۲ پروژه وجود دارد که با ۷۲ پروژه تفاهم نامه منعقد شده و گردش مالی و سرمایه گذاری برای آن حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 972595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha