تعطیلی اماکن مذهبی آبادان تا اطلاع ثانوی

طاهری از تعطیلی مساجد، حسینیه‌ها و مصلای نماز جمعه آبادان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی نیز در ایام اربعین ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد طاهری» امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان، با بیان اینکه مجموعه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان با همکاری تمامی ارکان اجرایی خود در مرحله اول شیوع بیماری موفق بوده اظهار کرد: در برخی از ایام تعداد مبتلایان یه یک و یا 2 نفر هم رسید و بیمارستان‌های آبادان خالی از بیماری کرونایی شدند، اما با توجه به برداشتن بعضی محدودیت‌ها از جمله مسافرت‌ها، مراسم و همچنین تغییرات آب و هوا و عدم رعایت برخی شهروندان متاسفانه وضعیت آبادان به حالت قرمز بازگشته و آمار مبتلایان در روزهای اخیر بالا رفته است.

 

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان از تلاش شبانه‌روزی ستاد کل مبارزه با کرونا برای برطرف کردن وضعیت موجود خبر داد و افزود: دستورالعمل‌های کشوری در این خصوص ابلاغ شده و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای و مدارس به صورت غیرحضوری فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه مساجد، حسینیه‌ها و مصلای نماز جمعه تا اطلاع ثانوی نیز تعطیل هستند تصریح کرد: برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان آبادان ممنوع است و در ایام اربعین نیز برپایی موکب از سوی شهرستان آبادان و حتی دسته‌روی به سمت شلمچه و دیگر اماکن صورت نمی‌گیرد.

 

طاهری از نظارت و سختگیری بر برخی از اصناف خبر داد و اضافه کرد: در خصوص بازار، اصناف و مراکزی خرید و فرهنگی همچون پاساژها و سینماها سختگیری صورت می‌گیرد و تمام فعالیت‌ها باید طبق پروتکل‌های اجرایی ستاد کرونا باشد؛ پارک‌ها نیز تعطیل خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه روند گندزدایی معابر توسط شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده با همکاری پتروشیمی آبادان از سرگرفته می‌شود عنوان کرد: برخی اصناف و فرودگاه آبادان پروتکل‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند که در صورت تکرار این موضوع ناچار به برخورد قانونی هستیم.

 

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان به حرکت برخی کاروان‌های اربعین حسینی به منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: برخی کاروان‌ها به سمت این منطقه در حرکت هستند که باید برای مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ این کاروان‌ها متوقف و به شهرهای خود بازگردانده شوند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت برخی هیات‌های مذهبی در آبادان باید متوقف شود ابراز کرد: در دهه نخست محرم برخی هیات‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری کردند و همچنان در برخی شب‌ها عزاداری می‌کنند که باید فعالیت خود را متوقف کنند.

 

طاهری از عدم کمبود و تامین ماسک در شهرستان آبادان خبر داد و یاد آور شد: به لحاظ تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده هیچ محدودیت و کمبودی در این شهرستان وجود ندارد و تمامی داروخانه‌ها ماسک را با نرخ مصوب بین شهروندان توزیع می‌کنند.

 

کد خبر 972598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha