رژیم صهیونیستی و امریکا  در موقعیت گذشته خود نیستند که بتوانند امتیازاتی را بگیرند

اکبری گفت: رژیم صهیونیستی و امریکا هم از نظر شرایط داخلی و هم بین المللی در موقعیت گذشته خود نیستند که بتوانند امتیازاتی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین اکبری شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اتفاقی که اکنون میان امارات و رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است با گذشته و توافقی مانند کمپ دیوید متفاوت است و در این توافق، مصر به عنوان کشوری که محوریت کشور‌های جهان عرب را داشت و در جنگ بزرگ علیه اسرائیل میدان دار بود و به نوعی همه عرب‌ها و خیلی از مسلمانان به مصر افتخار می‌کردند.


کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: توافق کمپ دیوید اتفاق عجیب و دردناکی بود، زیرا تقریباً جبهه عربی را علیه اسرائیل شکست و این خیانت خیلی بزرگ بود به همین علت پس از انقلاب اسلامی تنها کشوری که ارتباط ما با آن‌ها برقرار نشد مصر بود فقط به دلیل توافق کمپ دیوید که در آن در حق مردم فلسطین ظلم شد.


وی گفت: اردن هم تحت فشارهایی، با اسرائیل توافق کرد او با طرح این پرسش که چرا کشور‌هایی مانند امارات و بحرین اکنون صلح با اسرائیل را عملیاتی کردند؟ گفت: از ابتدای بحران فلسطین، امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نگران بودند اگر ملت‌های مسلمان اراده و علیه رژیم صهیونیستی قیام کنند می‌توانند مشکل اساسی و جدی برای این رژیم ایجاد کنند به همین علت همه طرح‌های خود را به تدریج اجرا کردند با اینکه هدف آن‌ها اشغال کامل و حذف ملت فلسطین بوده است، اما در قالب طرح‌ها از جمله زمین در مقابل صلح و با ادبیات مختلف این هدف را پیگیری کردند.

 

اکبری با اشاره به اینکه کمتر از یک چهارم مردم امارات، واقعاً اماراتی هستند و بقیه مهاجر هستند همچنین حاکم بحرین از سال‌ها پیش با ۸۰ درصد جمعیت این کشور درگیر است و بحرین حدود ۱ میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۳۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: آن‌ها خواستند با شکستن قبح این موضوع، در شرایط کنونی برای نتانیاهو و ترامپ امتیاز بگیرند.

 

اکبری افزود: رژیم صهیونیستی و امریکا هم از نظر شرایط داخلی و هم بین المللی در موقعیت گذشته خود نیستند که بتوانند امتیازاتی را بگیرند.

 

وی با تأکید بر اینکه این کار عجولانه رژیم صهیونیستی و امریکا برای حمایت از نتانیاهو و انتخاب شدن دوباره ترامپ است اضافه کرد: البته این موضوع برای جهان اسلام خسارت بسیار بزرگ و اقدام کاملاً نابخشودنی است. مردم امارات با این اقدامات رهبرانشان موافق نیستند او با اشاره به اینکه گفتمان سازش و مقاومت وجود ندارد اضافه کرد: در درون گفتمان سازش هم دو گفتمان وجود دارد یکی بی توجهی و خنثی بودن و گفتمان دیگر حامیان رژیم صهیونیستی است که در همه زمینه‌ها به این رژیم کمک می‌کردند و اکنون آن را علنی کرده اند.

 

اکبری گفت: وارد شدن اماراتی‌ها به جنگ علیه یمن اجرای دستور آن‌ها بود و اکنون هم صلح آن‌ها با رژیم صهیونیستی، اجرای دستور دیگر آنهاست همانگونه که دستورات این رژیم و امریکا را در لیبی و سوریه و عراق اجرا کردند.

 

کارشناس مسائل بین الملل هم گفت: قرارداد میان رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در حقیقت اجرای بخشی از معامله قرن است که عربستان تعهد داده است که زمینه عادی سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را برقرار کند.

 

وی با اشاره به اینکه عربستان با این قرارداد مخالفتی نکرده و به آن چراغ سبز نشان داده است افزود: فعلاً عربستان وارد نمی شود زیرا از واکنش ملت های مسلمان می ترسد.

 

اکبری اضافه کرد: علت اینکه سعودی ها فعلاً وارد این موضوع نشده، این است که آقای «بن سلمان» از اقتدار حکومتی حتی در داخل سعودی هم برخوردار نیست بنابراین ملاحظه واکنش ها را می کنند و تلاش می کنند تا مدت زمانی سپری شود.

 

او ادامه داد: احتمالاً پس از انتخابات آمریکا، موضوع عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای اسلامی به فراموشی سپرده شود زیرا این موضوع بیشتر برای حمایت نتانیاهو و انتخاب مجدد ترامپ است.

 

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بحث فلسطین، بحث اعتقادی مسلمان ها و انسان دوستانه است, گفت: حدود 70 سال در حال انجام انواع جنایت بر روی ملت فلسطین هستند و غیرت هیچ انسانی قبول نمی کند نسبت به آن بی تفاوت باشد. مطمئن باشید وضع امارات و بحرین از این پس بدتر خواهد شد و قطعاً رژیم صهیونیستی ذره ای به آنها امتیاز نمی دهد بلکه دست او در جیب این ها خواهد بود./

کد خبر 972618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha