شهروندان به پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا توجهی نداشته باشند

انصاری گفت: شهروندان به اطلاعیه‌های مربوط به پیش فروش واکسن آنفلوآنزا که ممکن است آگهی شده باشد، توجهی نداشته و در صورت مشاهده این موضوع، موارد تخلف مراتب را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

«ابراهیم انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهارکرد: با توجه به اعلام امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو کشور پیرامون زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، توزیع این دارو بین سه گروه انجام می‌گیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا افزود: واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر، زنان باردار، سالمندان و بیماران زمینه‌ای دارای پرونده الکترونیک سلامت شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، دیابتی و ...، کودکان زیر پنج سال و زندانیان و کادر بهداشت و درمان به صورت رایگان در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و توزیع آن از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا از ابتدای مهر در داروخانه‌ها برای افراد سالمندی بالای ۶۵ سال( که مشمول بند اول نمی‌باشند)توزیع می‌شود گفت: به طوری که این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود واکسن را دریافت کنند.

 

انصاری با اشاره به اینکه قیمت واکسن برای گروه مذکور حدود ۴۲هزار تومان است تصریح کرد: سپس در فاز بعد محموله‌های بعدی واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها بین سایر افراد توزیع می‌شود و افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی دریافت کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: افرادی که مشمول بند اول و دوم نمی‌باشند، زمان توزیع بین این گروه باید از ناحیه امور دارو متعاقبا اعلام شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا اظهار کرد: شهروندان به اطلاعیه‌های مربوط به پیش فروش واکسن آنفلوانزا که ممکن است آگهی شده باشد، توجهی نداشته و در صورت مشاهده این موضوع و موارد تخلف مراتب را به سامانه۱۹۰ اعلام کنند.

 

وی افزود: بدیهی است تخلف داروخانه‌ها از این موضوع  و فرآیند توزیع و نیز قیمت‌های اعلامی از مصادیق اخلال در روند توزیع دارو محسوب و  برخورد قضایی در این زمینه با متخلف به عمل خواهد آمد.

 

کد خبر 972655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha