نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس| از رژه خدمات مردم یاری تا تجلیل از سربازان وظیفه

معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان کرمان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس گفت: «سرباز» عنوان افتخاری همه نیروهای مسلح است و ما به این عنوان افتخار می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ مجید خواجویی نژاد، پنجشنبه(۲۷ شهریور) در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی همچنان باز است و تازه ترین شهید این نیرو روز گذشته در استان آذربایجان غربی تقدیم شد؛ افزود: پس دفاع همچنان ادامه دارد.

 

 

معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است و اقدامات زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که مردم مشارکت داشته باشند همانگونه که جنگ هم متکی به مشارکت مردمی بود و نظام ظرفیت ها را به اتکای مردم پیش برد؛ نظم و امنیت هم محصول اجتماعی است که مردم در آن نقش دارند.

 

 

وی سپس به برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس اشاره و اعلام کرد: افتتاح نمایشگاه نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس، رژه موتوری با رعایت پروتکل های بهداشتی از بیت الزهرای حاج قاسم تا گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط فرماندهان انتظامی در تعدادی از شهرهای استان، افتتاح مرکز آموزش سربازی در بم و... از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

 

خواجویی نژاد همچنین از ویژه برنامه روز سرباز و تجلیل از تعدادی از سربازان خبر داد و گفت: گرچه «سرباز» عنوان افتخاری همه نیروهای مسلح است و ما به این عنوان افتخار می کنیم اما به جهت نقش «وظیفه ها» که  بخش عظیم و مؤثر در حوزه های دفاع بودند؛ این برنامه تدارک دیده شده و به صورت مشترک با ارتش و سپاه برگزار می شود.

 

 

وی «رزمایش مواسات» را یکی دیگر از برنامه ها عنوان و بیان کرد: مشکلی که از سالها قبل درگیر آن بودیم اما راهکار قانونی نداشتیم با دید وسیع و جامع مقام معظم رهبری{کمک های مؤمنانه} راهی برای ادامه مشارکت های مردمی باز کرد و در همین راستا اهدای بخشی از حقوق ماهیانه نیروی انتظامی برای رزمایش مواسات و ساماندهی آن با شناسایی مردم نیازمند انجام می شود.

 

 

سرهنگ خواجویی نژاد اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه ها رژه خدمات مردم یاری و پزشکی استان است و با توجه به ضریب نفوذ جغرافیایی فرماندهی انتظامی استان در نقاط کمتر برخوردار از بهداشت انجام می شود که شروع آن از ستادفرماندهی انتظامی استان با تجمع یگان هایی است که مشارکت دارند.

کد خبر 972658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha