حفظ بافت های تاریخی نباید مانعی در تحقق مطالبات مردم باشد

محمدبیگی گفت: ما قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت های تاریخی هستیم با این حال نباید این موضوع مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنان آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست بازآفرینی محلات استان قزوین بیان کرد: بازآفرینی محلات قدیمی قزوین آرزویی برای ماست چرا که سال‌ها در کوچه پس کوچه های این محلات زندگی کرده و از آن خاطره داریم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سال ‌هاست که به بهانه بازآفرینی شاهد قفل شدن محلات اصیل و تاریخی قزوین هستیم و این امر موجب نارضایتی مردم و تحمیل هزینه های بسیار اجتماعی شده است.

 

وی عنوان کرد: محلاتی مانند بلاغی، هادی آباد، سردار و دباغان از جمله محلات قدیمی و گاه با بافت تاریخی در قزوین است که سال ها درگیر موضوع بازآفرینی شده و اهالی آن بلاتکلیف شاهد عدم اقدام جدی مسئولان برای تعیین تکلیف این موضوع هستند.

 

محمدبیگی تأکید کرد: باید تسهیلات ویژه برای اهالی و ساکنان این محلات در نظر گرفته شود، در سفر وزیر محترم راه و طی مکاتباتی با ایشان، بر ضرورت اختصاص بودجه ملی برای سرعت گرفتن پروژه های بازآفرینی این چهار محله تاکید شده و آن را به عنوان مطالبه جدی اهالی این مناطق پیگیر هستیم.

 

وی تصریح کرد: ما قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت های تاریخی هستیم با این حال نباید این موضوع مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنان آن باشد؛ باید ذائقه و نیازمندی های اهالی که در آنجا زندگی می کنند، در موضوع بازآفرینی در نظر گرفته شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بدون شک با تسریع در موضوع بازآفرینی و تعیین تکلیف آن، منافع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای محلات را شاهد خواهیم بود و ما هم در حوزه تقنینی حاضر هستیم تا هر جایی که لازم است موانع قانونی را مطرح و حل آن را پیگیری کنیم.

 

وی یادآور شد: می توان برای حل مشکلات محله دباغان و آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از ظرفیت آستان قدس رضوی استفاده کرد.

 

کد خبر 972722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha