۷ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات بیمارستان نهبندان هزینه شد

دهقانی فیروزآبادی گفت: از سال گذشته تاکنون هفت میلیارد تومان از محل منابع داخلی دانشگاه برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نهبندان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (27 شهریور) در بازدید از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اظهار کرد: از مهرماه سال 97 یکی از اهداف اصلی و مهم دانشگاه علوم پزشکی، توجه به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و شهرستان‌هایی  بود که در دور نخست طرح تحول نظام سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه چند مرحله برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان  آتشدست نهبندان، فضای فیزیکی، اورژانس و ای سی یو بیمارستان برنامه ریزی انجام شده است، افزود: شهرستان مرزی نهبندان کمتر مورد توجه طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته ولی اقدامات خیلی خوبی هم تاکنون انجام شده است.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه  از ابتدای سال گذشته تاکنون یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون تومان و یک دستگاه ویدئوآندوسکوپ به ارزش 800 میلیون تومان برای این شهرستان تامین شده است، گفت: تجهیزات بخش ان ای سیو به مبلغ 500 میلیون تومان، دستگاه لاپاروسکوپ به مبلغ 600 میلیون تومان، دستگاه سل کانتر به ارزش 250 میلیون تومان و دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور پرتابل و سایر به ارزش 140 میلیون تومان برای این بیمارستان تامین شده است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته چهار میلیارد تومان تجهیزات، یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته به مبلغ 400 میلیون تومان برای  بیمارستان نهبندان تامین شد که یک میلیارد و 200 میلیون تومان ارزش ریالی دستگاه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد:  همچنین نصب یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون تومان خریداری شد که ارزش آن حداقل سه میلیارد تومان است.

 

دهقانی فیروزآبادی از انجام عملیات اجرایی فضای فیزیکی بخش تصویربرداری بیمارستان شهید آتشدست نهبندان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این فضا هم با زیربنای 400 مترمربع نیز آغاز شده است که 485 میلیون تومان توسط بنیاد برکت و 860 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی دانشگاه برای این پروژه تامین و هزینه خواهد شد.

 

وی  با اشاره به سومین سفر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداش، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان نهبندان گفت: در این سفر بازدید از بیمارستان شهید آتشدست و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان مدنظر قرار گرفته است که امیدواریم سفرپر برکتی باشد.

کد خبر 972810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha