تلاش مذبوحانه دشمن در حوزه های امنیت سلامت و معیشت مردم است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: دشمن زخم خورده از شکست های پی در پی با فشار حداکثری برای ماه های آینده ایران اسلامی طرح های شیطانی را تدار ک دیده است پس تمرکز و تلاش مذبوحانه دشمن در حوزه های امنیت، سلامت و معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۸ شهریور حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه شهرستان کهنوج، با بیان این مطلب که باید توجه داشت دشمن برای یک سال آینده چه در سر دارد، گفت: تردیدی نیست که دشمن زخم خورده از شکست های پی در پی با فشار حداکثری برای ماه های آینده ایران اسلامی طرح های شیطانی را تدار ک دیده است پس تمرکز و تلاش مذبوحانه دشمن در حوزه های امنیت، سلامت و معیشت مردم است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به این که بیشترین تمرکز دشمن بر حوزه امنیت است، ابراز کرد: ایران هراسی، فضا سازی روانی با بزرگ نمایی دروغین هزینه های دفاعی، کم اهمیت جلوه دادن پیشرفت های علمی و فناوری ایران، برنامه ریزی و اقدام برای مخدوش کردن چهره های نیروهای مسلح، تلاش برای ایجاد حفره های امنیتی و نفوذ در بدنه نیروهای مسلح، تشدید تحریم و فشار اقتصادی و تلاش برای ترور شخصیت های برجسته مقاومت از توطئه های دشمن در حوزه امنیت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در یک جمله هدف اصلی استکبار در حوزه امنیت تمرکز بر قوه باز دارندگی فعال ترکیبی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: دومین توطئه های دشمن برنامه ریزی در عرصه سلامت است، عنوان کرد: ایجاد رعب و وحشت مانند شایعه کمبود واکسن آنفلوآنزا، ایجاد کمبود مصنوعی و بازار سیاه دارو، بزرگ نمایی علائم بیماری ها و تلاش برای بی اعتماد کردن مردم از کادر زحمت کش پزشکی و پرستاری می باشد.

خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: سومین برنامه ریزی دشمن در حوزه معیشت مردم است و از این طریق قصد هدف قرار دادن وحدت مردم با توجه به انتخابات خرداد ماه سال آینده را دارد.

وی تصریح کرد: راه مقابله با توطئه های دشمن هوشیاری، بصیرت، تحلیل خواسته های دشمن، ایستادگی و مقاومت است.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع فراموش نشدنی و بی نظیر تاریخ ایران اسلامی است، مردم ایران در شرایطی که تازه با نهضت اسلامی خود توانسته بودند حکومتی جدید در کشور شکل دهند و هنوز ساختار جمهوری اسلامی تثبیت نشده بود که استکبار جهانی جنگی را بر کشور ما  تحمیل کرد.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که به نظر می رسد امروز بیش از گذشته ما نیاز داریم دفاع مقدس و اهمیت آن را به خوبی برای نسلی که جنگ را ندیده است تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل لزوم تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید، شباهت شرایط امروز با دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و  نیز  قرار دادن نظام در ۲ راهی مقاومت یا سازش است.

وی بیان کرد: همچنین بهره گیری از تجربه ها، درس ها و عبرت های دفاع مقدس با همان روحیه وحدت و همدلی همان گونه که در جنگ تحمیلی در مقابل شرق و غرب و در برابر 40 کشوری که به صدام کمک کردند مقاومت کردیم برای این که بگوئیم امروز نیز می توانیم ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل اهمیت تبیین دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف آن است، زیرا امروز نیز هستند دنیا طلبان و عافیت طلبانی که رنگ جنگ را ندیده اند و به زر اندوزی روی آورده اند بعضا دوران 8 ساله دفاع مقدس را تحریف می کنند پس لازم است خانواده معظم شهدا، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران که واقعیات و خاطرات آن دوران را به خوبی تبیین کنند.

خطیب جمهه کهنوج تاکید کرد: انتقال تجربه دفاع مقدس به نسل جوان و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران از سایر دلایل تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید است.

وی با اشاره به بخشی از تجربیات دفاع مقدس برای مقاومت و قوی شدن، ابراز کرد: تشکیل دولت جوان و حزب الهی، ایجاد هسته های جهادی به منظور گره گشایی از چالش های موجود، مقایسه هزینه مقاومت و سازش در زمان  دفاع مقدس تاکنون، تداوم راهبرد مقاومت فعال، گرفتن ابزار رسانه از دشمن، اعتماد به جوانان و توجه به واقعیت هایی همچون عظمت ایران و اقتدار جمهوری اسلامی است.


حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: یکی از درس های مهم دوران دفاع مقدس عدم مذاکره با دشمنان بود اگر فلسطین با مذاکره آزاد شد بقیه جاها آزاد می شود در فلسطین 60 الی 70سال است دائما در حال مذاکره اند، اگر قرار بود با صدام مذاکره کنیم تاکنون دشمنان کشور را تصرف کرده بودند.

امام جمعه کهنوج یادآور شد: در برجام با آمریکا مذاکره کردیم اما همه چیز را گرفت و چیزی به ما نداد حتی تحریم ها را برگرداند، ما تجربه کردیم هر وقت ایران لبخند به آمریکا و انگلیس لبخند زد آنها کینه و زهرشان ۱۰ برابر شد و هر وقت مقاومت کردبم پیروز شدیم.

وی در خاتمه با طرح این سوال که چرا مدعی هستیم در 8 سال دفاع مقدس پیروز شده ایم، عنوان کرد: اول به دلیل حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام سیاسی دوم ناکامی عراق در دستیابی به اهداف خود که مهمترین آن ناکامی در اشغال حتی کوچکترین بخش از خاک ایران بود، سوم پذیرش قطعنامه 598 در بهترین شرایط و بدون کمترین امتیاز از سوی ایران با پذیرش شروط ایران در قطعنامه، چهارم پیروزی ایران در مهار حمله به عراق است.

کد خبر 972953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha