تقوا، تواضع و صله رحم مولفه‌های سعادت انسان‌ به شمار می‌رود

ماموستا سید احسن حسینی گفت: تقوا، تواضع و صله رحم سه مولفه اصلی برای دستیابی انسان به سعادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید  تقوای قرآنی انسان را عاقبت بخیر می‌کند و وقتی انسان به تقوی مسلح شد بهترین راه را برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت برگزیده است.

 

 

وی با بیان اینکه انسان اهل تقوی، زکات، نماز و کار خیر، در ردیف انسان‌های عاقبت‌بخیر قرار می‌گیرد اعلام کرد:  انسان با تقوی خونسرد بوده و صبر و طاقت زیاد دارد و نسبت به زندگی خود و دیگران مسئولیت پذیر بوده و اهل عفو و بخشش خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه قرآن هدایت‌گر برای تمام انسان‌ها است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید این کتاب با عظمت برکت و سعادت و هدایت‌گر برای انسان‌هاست.

 

 

امام جمعه موقت سنندج قرآن را مهمترین سند برای مسلمانان و هدایتگر انسان‌ها دانست و اضافه کرد: انس با قرآن و حرکت بر مبنای دستورات آن موجب سعادتمندی انسان می‌شود.

 

 

ماموستا حسینی افزود: تواضع به عنوان بزرگترین عبادت هر انسان است که انسان متواضع خود را از تمام رذایل قرآنی حفظ می‌کند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که متواضع هستند در برابر دیگران کبر و خودخواهی ندارند، دلسوز هم‌نوع هستند و دلشان پذیرش حق می‌کنند.

 

 

ماموستا حسینی با بیان اینکه تواضع مسیر سعادت و عاقبت به خیری است، گفت: صله رحم نیز از دیگر مولفه‌های سعادت انسان است، اگر رحم و عاطفه در جامعه نباشد اجتماع رو به نابودی می‌رود و لازم است عاطفه و رحم پیامبر مکرم اسلام نسبت به امت الگویی برای همه ما باشد.

 

 

وی اضافه کرد: امروز که مسلمانان مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم صهیونیست هستند متاسفانه کشورهای امارات و بحرین به عنوان مسلمان دست در دست صهیونیست و دشمنان اسلام گذاشته‌اند که این ظلم تاریخی در حق مسلمانان است و هرگز فراموش نخواهد شد.

 

 

تقدیر از خیرین برای کمک‌های مومنانه در ایام کرونا و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا از دیگر مطالب مطرح شده توسط امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهرستان سنندج بود.

کد خبر 972991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha