دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «آبا» جذب مدارس می شوند

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان شمالی گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «آبا» جذب مدارس می شوند.

«مسعود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، امسال ۷۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شیروان در قالب طرح ملی آبا (آشتی با آموزش) جذب مدرسه خواهند شد.

 

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان شمالی بیان کرد: این طرح از دو ماه قبل در خراسان شمالی اجرایی شده که شهرستان شیروان در اولویت دوم استان قرار دارد.

 

عزیزی عنوان کرد: این طرح ملی برای دانش آموزان بازمانده و یا ترک تحصیل کرده زیر ۱۸ سال است که برخی به خاطر کمک به امرار معاش خانواده فرصت حضور در کلاس را نداشته و برخی به علت بی سرپرستی و یا بدسرپرستی امکان تحصیل را نیافته اند.

 


وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرستان شیروان ۶۸۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل دارد که از این تعداد ۳۲۲ نفر دختر و ۳۵۵ نفر پسر هستند که با اجرای طرح آبا در ۲۴ مرکز روستایی شهرستان شیروان، برای جذب آنان به مدارس تلاش خواهد شد.

 

عزیزی تصریح کرد: خراسان شمالی به دلیل محرومیت آموزشی، دومین استان کشور است که پس از سیستان و بلوچستان، نسبت به اجرای طرح ملی آبا اقدام می کند.

 

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی خراسان شمالی اظهارداشت: در این طرح با برپایی مدارس حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری، آموزش به دو صورت گروهی و انفرادی برگزار می شود که انتظار از شورای آموزش و پرورش استان، شناسایی و جذب حامیان طرح، نظارت بر حُسن اجرای طرح در مناطق و مدارس مجری طرح و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم با مشارکت دستگاه های اجرایی و خیران است.

 


۲۸ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی در شیروان تحصیل می کنند.

کد خبر 973029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha