کشاورزان شیروان از بیمه باغ های کشاورزی استقبال کردند

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان شهرستان شیروان از بیمه باغ های کشاورزی استقبال کردند.

«عبدالحسین نامور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در سال زراعی جاری، میزان بیمه‌گری باغ‌های شهرستان شیروان با ۵۰ درصد افزایش نسبت به پارسال بود که به هزار و ۳۳۳ هکتار رسیده که کشاورزان این شهرستان از بیمه باغ های کشاورزی استقبال کردند.

 

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: در سال زراعی گذشته تنها ۸۹۰ هکتار از باغ های این شهرستان بیمه شده بود.

 


نامور با بیان اینکه بیشترین باغ های شهرستان را تاکستان ها شامل می شود که بیشترین سطح بیمه نیز مربوط به انگور است، عنوان کرد: مجموع باغ های این شهرستان هفت هزار و ۵۵۴ هکتار است که از این میزان سه هزار هکتار انگور است.

 


وی تصریح کرد: بروز حوادث طبیعی به خصوص سرمازدگی در سالیان اخیر و وارد آمدن خسارت به باغ ها، از اصلی ترین دلایل تمایل باغداران به بیمه باغ های خود بوده که البته چون صندوق بیمه فقط هزینه تولید را پرداخت می کند، بیمه برای آنان صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

 


رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: در صورت بروز خسارت، صندوق بیمه از مکان مورد نظر بازدید و برابر درخواست اقدام به تنظیم قرارداد تعهد می کند که کشاورز باید ظرف مدت محدود خسارت خود را اطلاع دهد.

 


نامور اظهارداشت: همچنین در سال زراعی جاری ۶۳ هزار و ۵۹۵ رأس دام و ۲ هزار و ۶۰۹ هکتار از کشتزارهای شهرستان شیروان بیمه شده است.

 

شهرستان شیروان با ۱۲ هزار بهره بردار، ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

کد خبر 973031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha