سیره و منش شهدا برای نسل جوان بیان شود

حریری بر بیان سیره و منش شهدا برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: بیان سیره و منش شهدا برای نسل جوان و نوجوان گامی مهم در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت و مقابله با هجمه های فرهگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جلسه اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آستارا شب گذشته(جمعه، ۲۸ شهریور) به منظور برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تصمیم گیری در رابطه با مسئولان کانون های فرهنگی و هنری این شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

«فرتاش حریری» در این جلسه یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: هشت سال دفاع مقدس یک قطعه نورانی و نقطه عطف در تاریخ اسلام و مسلمانان بود.

 

عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا تصریح کرد: مردم در دوران دفاع مقدس محبوب هایشان را برای حفظ محبوب‌‌ترین دادند؛ آنها فرزند، اموال و آرامش خود را دادند و فدای اسلام کردند.

 

وی به هجمه ‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود: بیان سیره و منش شهدا به نسل جوان و نوجوان مهم ترین گام در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

 

حریری خاطرنشان کرد: در اولین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس و در قالب طرح«سه شنبه های تکریم» اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در منزل یکی از خانواده های معظم شهدا حضور و از صبر و مقاومت آنان تجلیل می کنند.

 

*مسئولیت کانون ها در مساجد به جوانان سپرده شود

«عبدالله علایی فرد» نیز در این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس در تاریخ دفاع از این مرز و بوم همیشه ماندگار است، اظهارکرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای معرفی شهدای دوران دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان و الگوسازی مناسب برای این قشر است.

 

عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا با اشاره به اینکه ویژه برنامه های مختلفی برای هفته دفاع مقدس توسط دفتر تدارک دیده شده است، افزود: در این هفته مزار شهدا شهرستان با حضور اعضای دفتر نمایندگی و مسئولان کانون ها غبارروبی شده و برنامه های مختلفی نیز با محوریت فضای مجازی اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کانون ها در مساجد به جوان ها سپرده شود، تصریح کرد: شرایط جدیدی برای مسئولیت گرفتن در کانون های مساجد گذاشته شده که داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و آشنا بودن به فضای مجازی از این شرایط است.

 

علایی فرد با بیان اینکه افرادی که حوصله و انگیزه کار در کانون های مساجد را ندارند کنار گذاشته شده و افراد با انگیزه به کار گرفته شوند، گفت: مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه هایی را که برگزار می کنند را در سامانه تعریف شده کانون ها بارگذاری کنند.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه هر یک از اعضای دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رابطه با برنامه های هفته دفاع مقدس و تصمیم گیری در رابطه با مسئولان کانون های فرهنگی و هنری آستارا مطالبی را ارائه کردند.

کد خبر 973038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha