آمریکا با شوی سازش به دنبال فروش تسلیحات سنگین خود به منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا با شوی سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به دنبال فروش تسلیحات سنگین خود به منطقه است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی منزوی و منفور در خاورمیانه است و هیچ گاه از این انزوا خارج نخواهد شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پیمان سازش کشورهای عربی با اسراییل گفت: آمریکایی ها برای فروش تسلیحات خودشان به کشورهای عربی با یک مانعی مواجه بودند و آن مخالفت لابی صهیونیست ها در آمریکا بود. بخشی از فروش تسلیحات همانند هواپیمای F35‌ به این دلیل مورد مخالفت قرار می گرفت که چالش های کشورهای عربی با اسراییل هنوز حل نشده بود و به همین دلیل ترامپ حق نداشت آنها را بفروشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرف دیگر ترامپ در فضای انتخاباتی به شدت تحت تاثیر بود چون پرونده برجام به نتیجه نرسیده بود و مقابل ایرانی ها نتیجه مشخص و ملموسی را نتوانسته بود، کسب کند؛ به همین دلیل این اقدامی را که می بینید یعنی بحث سازش بین بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی را به اجرا درآوردند که هم فضای تبعاتی مثبتی در انتخابات داشته باشد و در عین حال برگ برنده ای برای جمهوری خواهان باشد اما هدف اصلی آنها بحث مالی ماجرا بود که اینها بتوانند بلافاصله قراردادهای فروش تسلیحاتی را که می خواهند با امارات، عربستان و بحرین و کشورهای خلیج فارس امضا کنند و به این طریق میلیاردها دلار به جیب بزنند.

 

نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: در واقع ترامپ نه دلش برای اسراییلی ها سوخته است و نه برای عرب ها، فقط به دنبال منافع آمریکا و فروش تسلیحات سنگین به منطقه است.

 

وی در رابطه با اینکه آیا این روند حاصلی دارد یا نه، گفت: واقعیت امر این است که ماهیت وجودی اسراییل ظرف مدتی که تشکیل شده است جز چالش، تنش، تجاوز و اشغال کشورهای همسایه حاصلی نداشته است. از اشغال سرزمین فلسطین شروع کرده است و به کشورهای همسایه نیز تجاوز کرده است، خاک آنها را در اختیار گرفته است، بلندی های جولان که متعلق به سوریه است در اشغال رژیم صهیونیستی است و این اقدامات هم از طرف دو کشوری که شاید به اندازه دو شهر نیستند یعنی امارات و بحرین نمی تواند اثری در انزوای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه داشته باشد و این رژیم همچنان منفور و منزوی در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اقدامات نمی تواند در کاهش خوی استکباری اسراییل تاثیری داشته باشد. اسراییل فقط با فلسطینی ها مشکل ندارد، با همه مشکل دارد، حتی به مرور زمان با نفوذ در ارکان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه خود امارات و بحرین در منطقه اقداماتی انجام دهد و سرزمین های اینها را به سرزمین ترور و اقدامات تروریستی علیه فلسطینی ها و مبارزان فلسطینی و مسلمانان تبدیل کند.

 

وی گفت: اگر به پیشینه رژیم صهیونیستی نگاه کنیم، متوجه می شویم که با خشونت و ترور شکل گرفته است. به هر حال اماراتی ها و بحرینی ها اشتباهی را انجام داده اند،  به منافع جهان اسلام لطمه زدند و در عین حال حیثیت خودشان را در جهان اسلام از بین بردند.

 

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: در مراسمی که در آمریکا برگزار شد، جز خفت و خواری برای کشورهای عربی چیز دیگری را نمی توان دید یعنی خفت و خواری دو کشوری که تسلیم دشمن شده بودند. مردم امارات و بحرین مردم آزاده، مسلمان، اهل صلح و صفا هستند و نمی پذیرند که حاکمان شان با این رژیم تجاوزگر و آشوبگر سازش داشته باشد و با آن هم پیمان می شوند./

کد خبر 973106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha