فاز نخست طرح اشتغالزایی در برخی مناطق سیل‌زده خوزستان به بهره‌برداری رسید

حجت‌الاسلام علی‌نژاد از بهره‌برداری از فاز نخست طرح اشتغالزایی در مناطق سیل‌زده شوشتر و شادگان خبر داد.

«حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب فروردین سال ۹۸ در خوزستان و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای خانوارهای مناطق سیل زده و با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با وضعیت اقتصادی اهالی این مناطق،با هماهنگی های صورت گرفته با تولیت محترم آستان قدس رضوی، موضوع اشتغال و معیشت اهالی این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

 

دبیر کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی در خوزستان افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی صورت گرفته یک‌هزار واحد دامداری با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب وام قرض‌الحسنه با همکاری بانک مهر ایران در رسته شغلی رایج در منطقه که پرورش گاومیش است در مناطق سیل زده شهرستان‌های شوشتر و شادگان در حال راه‌اندازی است.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فاز نخست این طرح در دهستان شعیبیه غربی شهرستان شوشتر به بهره‌برداری رسید اضافه کرد: علاوه بر اعطای وام، برای پایداری اشتغال، مدیریت زنجیره ارزش اعم از اصلاح جایگاه، خدمات فنی و تخصصی شامل بهداشت_درمان و تغذیه جهت بالابردن راندمان تولید در دستور کار قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام علی‌نژاد تصریح کرد: همچنین در تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) انجام شد، اصلاح و بهسازی جایگاه‌های نگهداری دام اعضای این طرح برعهده این مجموعه است.

 

کد خبر 973107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha