چهارمین نشست کارگروه «نهاد دین» شورای اجتماعی کشور برگزار شد

چهارمین نشست کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی توسط دبیرخانه کارگروه به‌همت ستاد طواف سازمان تبلیغات با هدف بررسی برنامه‌های نهاد‌های مختلف دینی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، چهارمین نشست کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی توسط دبیرخانه کارگروه در ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ارائه و بررسی برنامه های نهاد‌های مختلف دینی در جهت شناخت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و با حضور نمایندگانی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر، مرکز خدمات حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی مسئول دبیرخانه کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی کشور دربارة این کارگروه گفت: «در اسفندماه از طرف شورای اجتماعی کشور به ریاست وزیر کشور، وظیفة تشکیل «کارگروه نهاد دین» بر عهدة سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شد. ضرورت این امر، تجمیع و یکپارچه سازی و ممیزی طرح‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد دینی بود که به سازمان اجتماعی کشور ارائه و پس از آن تصویب می‌شد.

 

وی افزود: به دستور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی دبیرخانه کارگروه نهاد دین به ستاد طراحی و اقدام فرهنگی محول شد و این ستاد، ضمن تشکیل دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی ذیل آن، آیین‌نامه فعالیت این کارگروه را تدوین و در اولین جلسه رسمی کارگروه به نقد و نظر اعضاء گذاشت.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی اضافه کرد: در جلسه چهارم کارگروه، بررسی پیشنویس «سند برنامه جامع نهادهای دینی در موضوع آسیب‌های اجتماعی» که توسط دبیرخانه تدوین شده بود، در دستور کار قرار گرفت و انشاءالله تا یک ماه آینده سند جامع و برنامه‌های سال ۹۹ دستگاه‌های نهاد دین به شورای اجتماعی کشور ارائه خواهد شد.

 

گفتنی است، در این جلسه نهاد‌های مدعو به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

 

کد خبر 973189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha