تفکر مسجدی مهمترین شاخصه پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تفکر مسجدی مهمترین شاخصه پیروزی انقلاب اسلامی است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص جایگاه مساجد در روند پیروزی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: مهمترین عنصر و شاخصه موثر در زمینه پیروزی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس تفکر مسجدی است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: تفکر مسجدی به معنای بلوغ فکری شکل گرفته در نهاد مسجد است که با توجه به باورهای دینی و ایمانی شکل می گیرد و رشد پیدا می کند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های تکریم با همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در البرز توضیح داد: متناسب با اهمیت پردازش به تفکر مسجدی، طرح ملی سه شنبه های تکریم با هدف گرامیداشت جایگاه شامخ شهداء و جانبازان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات اجرا می شود.

 

حجت الاسلام شکری عنوان کرد: شهداء برجسته ای چون شهید شرع پسند، شهید کیانپور، شهید محمدحسین فهمیده و ... در نهاد مسجد رشد یافتند و به کمال معرفتی و در نهایت فیض شهادت نائل آمدند.

 

وی توضیح داد: توجه به مقام و منزلت شهداء، زمینه ایجاد و احیاء الگوهای ارزشی برای نوجوانان و جوانان است که امروز به عنوان نسل چهارم انقلاب اسلامی در مساجد فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز عنوان کرد: برپایی سرود یک هزار نفری دانش آموزان در مصلی امام خمینی(ره) ساوجبلاغ که در سال گذشته برگزار شد نمونه ای از برنامه های تشکیلاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

حجت الاسلام شکری مطرح کرد: امروزه در شرائط شیوع بیماری کرونا و با توجه به مشکلات معیشتی که متناسب با آن برای بسیاری از مردم رخ داده است، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت رزمایش مواسات و همدلی سوق پیدا کرده است. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: ارتباط موثر با امام مسجد و بهره مندی از هدایت و روشنگری او در جهت آشنایی بیشتر و بهتر با ارزش های آرمانی و انقلابی یکی دیگر از شاخص های طرح سه شنبه های تکریم است. 

 

 

کد خبر 973260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha