اشتراکات ایران و ایتالیا به توسعه گردشگری کمک می کند

سانتس گفت: ایران و ایتالیا شباهت بسیاری دارند و این مهم زمینه توسعه گردشگری را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «استفانو سانتس» عصر امروز (شنبه 29 شهریور) در دیدار با هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: این پروژه و همکاری بین المللی براساس قوانین اتحادیه بین المللی اروپا است و براساس تعریف گفتگو بین بخش های مختلف محلی و تمدنی مثل فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است که توصیه ها و راهبردهایی به نهادهای دولتی از جمله شهرداری ها ارائه می شود.

 

مشاور گردشگری اتحادیه اروپا  ادامه داد: شهرداری ها برای رفع نیاز جامعه پس از دولت نزدیک ترین ارگان به شمار می روند و شهرداری براساس یک دیپلمات عمل می کند.

 

سانتس بیان کرد: برای مثال شهرداری ها در حوزه مدیترانه اتحادیه تشکیل دادند و با یکدیگر گفتگو می کنند و کارهای زیادی را به صورت مشترک پیش می برند، همچنین در شهرداری یکی از شهرهای لبنان و سوریه با نهادهای ایتالیایی برای ارتقای گردشگری همکاری خوبی ایجاد کردیم.

 

وی افزود: امروز در عصر مدیریت بین سیاست گذاری و اجرا فاصله جدی وجود دارد و شهرداری سرویس های زیادی  از جمله در حوزه زیست محیطی ارائه می کند و در مدیریت نقش دارد.

 

مشاور گردشگری اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: در سیاست مدیریتی جدید در دنیا از هم تنیدگی بین سیاست و اجرا وجود دارد و شهرداری به عنوان پیشران در این مسیر ایفای نقش می کند.

 

سانتس ابراز داشت: خلاقیت از شهرداری ها آغاز می شود لذا از شهر هوشمند صحبت می کنیم نه دولت و این تفاوت دولت و شهر را مشخص می کند.

 

وی افزود: این پروژه ها با وجود مزیت هایی که بیان شد با توجه به تهدیدات و تخریباتی که بر علیه کشورها صورت می گیرد باعث می شود که تحت تأثیر تبلیغات منفی قرار نگیریم.

 

مشاور گردشگری اتحادیه اروپا بیان کرد: ایران و ایتالیا بسیار شباهت دارند و در برخی از مسائل نقاط مشترک دارند و این شرایط را فراهم می کند که گردشگران دو کشور تمایل داشته باشند که نسبت به یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

 

کد خبر 973427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha