نیروی انتظامی اجازه خودنمایی به اراذل و اوباش را در فضای حقیقی و مجازی نمی دهد

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در کشور و در استان کرمان راه اندازی شد که همکاران با حضور به موقع در صحنه، جایی که اراذل و اوباش بخواهند قدرت نمایی کنند (چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی)، حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری یکشنبه (30 شهریور) در جلسه شورای فرماندهان و معاونان فرماندهی انتظامی استان کرمان و مراسم رونمایی از تمثال اولین شهید دفاع مقدس استان کرمان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نیروی انتظامی در گام دوم انقلاب با اولویت بندی و برنامه ریزی های خاصی که دارد، به دنبال تحقق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا است که به پلیس در تراز نظام مقدس اسلامی دست پیدا کند و به همین جهت به دنبال تأمین امنیت پایدار و ارتقاء سطح رضایت مندی مردم است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بیان کرد: امروز نیروی پرافتخار انتظامی با بهره وری از کوله باری از تجارب ارزشمندی که در دوران دفاع مقدس داشته، حرکت خواهد کرد؛ نیروی انتظامی در 8 سال دفاع مقدس حضور فعال در قالب نیروهای شهربانی، ژاندارمری و ... داشت.

 

 

وی با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی بود، اظهار داشت: علاوه بر حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و در عملیات های مختلف بیش از 8 هزار شهید والامقام در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و تأمین نظم و امنیت شهرها هم با تحرکاتی که در آن دوران گروهک های معاند، منافقین و ... داشتند و در شهرها به دنبال اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی بودند، آن مأموریت را هم به عهده داشت.

 

سردار ناظری گفت: همچنین نیروی انتظامی در پشتیبانی حوزه جبهه و جنگ در آن دوران سهم به سزایی داشت لذا آن روحیه، انگیزه و تجارب ارزشمند همکاران حاضر در دوران دفاع مقدس، امروز سرمشق و الگوی همکاران جوان در نیروی انتظامی است که با همان روحیه ولایی، جهادی، مردمی و انقلابی در حال انجام وظیفه هستند.

 

وی ادامه داد: نیروی انتظامی امروز تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و با پشتوانه و مشارکت خوب آحاد مردم در تأمین نظم و امنیت مردم که مطالبه اصلی آحاد جامعه در این شرایط است، موفق است؛ در سال گذشته علیرغم مأموریت های متعدد، عملکرد نیروی انتظامی مورد رضایت رهبری معظم انقلاب بود.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال جاری هم علیرغم مشکلات و معضلات ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، مأموریت های متعدد خود را به خوبی انجام داد؛ آخرین مأموریت در همین ایام ماه محرم و تأمین امنیت عزاداری های مردم بود که به خوبی انجام گرفت.

 

 

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در استان کرمان توفیقات خوبی در 6 ماهه اول سال جاری کسب کرد؛ در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 890 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 توسط مردم  انجام و از این تعداد بیش از 416 هزار تماس عملیاتی شد و رضایت مندی مردم را هم در این حوزه داشتیم.

 

 

سردار ناظری ادامه داد: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بیش از 87 تن انواع مخدر با 62 درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد و همچنین در برخورد با کالای قاچاق و قاجاقچیان کالا که یکی از اولویت های ناجا بود، بیش از 428 میلیارد ریال ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شد که نسبت به بازه زمانی سال گذشته بیش از 113 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

وی اظهار داشت: در بحث مشروبات الکلی بیش از 61 درصد افزایش برخورد نسبت به بازه زمانی سال گذشته داشتیم و همچنین قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در کشور به تبع آن در استان کرمان راه اندازی شد که همکاران با حضور به موقع در صحنه، جایی که اراذل و اوباش بخواهند قدرت نمایی کنند (چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی)، حاضر می شوند و برخورد قاطعانه با این افراد خواهد داشت و اجازه خود نمایی به آن ها را نمی دهند و بیش از 300 نفر از این افراد احضار شدند و از آنان تعهد گرفتیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان با توجه به جایگاهی که از نظر جغرافیایی داریم، در صدد هستیم که معضلات جامعه به صورت ریشه ای حل شود که هم تأثیر در امنیت استان و هم در کشور دارد؛ تردد قاچاقچیان و اشرار از استان ریشه بسیاری از ناامنی ها است و نیروی انتظامی در کویر هم حضور پیدا کرده و بنا داریم مسیر ناامنی برای اشرار و قاچاقچیان ایجاد کنیم.

 

در این مراسم از تمثال  شهید «احمد حاجی زاده» اولین شهید ناجای استان کرمان در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

کد خبر 973572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha