بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی آزادشهر زیر کشت محصولات پاییزه می رود

ممشلی گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادشهر به کشت محصولات پاییزه اختصاص یابد.

«حسین ممشلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به زمان کاشت محصولات پاییزه مانند گندم، جو و کلزا که از جمله محصولات استراتژیک محسوب می شود، نزدیک می شویم که ضروری است کشاورزان در کاشت محصول به توصیه های فنی توجه کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادشهر به کشت محصولات پاییزه اختصاص پیدا کند.

 

وی تصریح کرد:  با توجه لزوم رعایت تناوب زراعی برای حفظ حاصلخیزی خاک و پایداری تولید توصیه می شود کشاورزان پس از سه سال کشت گندم یک محصول تناوبی مانند چغندر یا کلزا را کشت کنند.

 

ممشلی از کشاورزان خواست به جای بذور خودمصرفی با قوه نامیه پایین و نامناسب از بذور گواهی شده و مقاوم به بیماری های گیاهی رایج منطقه استفاده کنند و افزود: این بذور با استفاده از قارچ کش ها تیمار شدند و برای استفاده در روش های نوین کشاورزی مانند کشت مستقیم، حفاظتی و غیره توصیه می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: رعایت استفاده از میزان کافی بذر و تاریخ کشت مناسب از جمله مواردی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.


وی به اقدامات لازم برای تأمین نهاده های کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در کارگزاری ها تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع کودهای شیمیایی انجام شده و کشاورزان بدون هیچ دغدغه ای می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی اقدام به عقد قرارداد برای نهاده های کشاورزی کنند.

 

 

کد خبر 973655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha