صلح عادلانه باید با مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان همراه باشد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: صلح عادلانه باید با مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان همراه باشد،

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «حسن رمضانی» شامگاه شنبه ۲۹ شهریور در همایش بین‌المللی «صلح و عدالت» طی سخنانی گفت: صلح باید بر پایه عدالت باشد.

وی افزود: برای رسیدن به صلح برخی ملاک‌ها و معیارها وجود دارد که باید به آن توجه شود، صلح الهی عامل تحقق آرمان‌های بشری، عدالت، معنویت و عقلانیت در جهان است.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: برای رسیدن به صلح الهی باید باید در مقابل استکبار، استبداد، استعمار و استثمار ایستادگی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه ادیان الهی و دین اسلام خواستار جنگ نیستند، اظهار کرد: ادیان الهی به خصوص دین اسلام بر مبنای رحمت، معنویت و محبت هستند.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند من مبعوث شدم که رحمت را در جامعه بشری منتشر کنم، خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبراسلام(ص) می‌فرمایند ما تو را مبعوث نکردیم مگر اینکه برای همه عالم رحمت باشید، پیامبر گرامی اسلام(ص) به واسطه همین رحمت وسیع مردم را به دین اسلام جذب می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: مسلمانان باید بر اساس آموزه‌های قرآن و سنت پیامبر(ص) نسبت به یکدیگر محبت و مهر داشته باشد و خشم و شدت خود را بر علیه دشمنان به کار گیرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه صلح عادلانه باید با مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان همراه باشد، عنوان کرد: امروز استکبار جهانی به عنوان دشمن بشریت با ایجاد نظم نوین و دهکده جهانی، استعمار نو را به وجود آورده است که به مطامع و منافع خود دست یابد در این مسیر از اصلاحاتی همچون صلح بدون عدالت هم سو‌ء استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بشریت امروز بخواهد صلح به آن معنایی که در قرآن آمده را پیاده‌سازی کند باید برای آن هزینه پرداخت کند.

 

کد خبر 973657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha