مشارکت ۶۵ میلیارد ریالی سمنانی‌ها در «طرح مودت»

احجت الاسلام تدینی از مشارکت ۶۵ میلیارد ریالی مردم استان سمنان در «طرح مودت» خبر داد و گفت: این کمک‌ها صرف آبادانی و عمران بقاع متبرکه می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «اسماعیل تدینی» در نشست کمیته برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه مردم مؤمن و خداجوی استان سمنان، همواره در خدمت به بقاع متبرکه جزو پیشگامان در سطح کشور هستند گفت: با توجه به عدم وجود اعتبارات عمرانی دولتی در بقاع متبرکه و کافی نبودن نذورات ضریح و صندوق بقاع متبرکه برای انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در این اماکن، در سال‌های اخیر اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه در دستور کار قرارگرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: بر اساس این طرح هیئت‌امنای بقاع متبرکه به دعوت از خیران و دیگر مخاطبان به منظور جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی می‌پردازند.

 

وی یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح را ساماندهی، جلب و جذب بیشتر کمک‌های مردمی و خیران برای عمران، آبادانی، توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برشمرد و عنوان کرد: ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی و اجرای برنامه‌های کیفی‌تر فرهنگی در بقاع متبرکه و رشد و تسریع در ساخت‌وساز و توسعه در بقاع متبرکه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح مودت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان است.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه مردم مؤمن و ولایتمداراین استان از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۵ میلیارد ریال تحت عناوین مختلف در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه مساعدت کرده‌اند اضافه کرد: بخشی از این کمک‌ها شامل نذورات و هدایای نقدی برای برنامه‌های عمرانی بقعه مانند ساخت گنبد گلدسته، خرید لوستر و… هزینه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه بخش دیگر مساعدت‌های مردم به بقاع متبرکه شامل هدایای غیر نقدی مانند فرش و پشتی، مصالح ساختمانی، لوازم تاسیساتی، آموزشی، اداری، بهداشتی و درمانی، کمک‌های غیر نقدی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است، ابراز کرد: این موارد در قالب خدمات تبرعی محسوب و شامل خدمات مهندسی و فنی، تخصصی مالی و حسابداری، فنی، هنری، فرهنگی، کارگر ساختمانی، ماشین‌آلات ساختمانی حمل‌ونقل، جرثقیل و … و سایر خدمات که به‌صورت افتخاری انجام می‌شود.

کد خبر 973750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha