۶۲ روستای لرستان در سال جاری از آب آشامایدنی سالم برخوردار می شوند

کرموند گفت: طرح آبرسانی به حدود ۶۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

«حمیدرضا کرموند» در حاشیه آیین آبرسانی به 26 روستای استان لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به پویش "الف ب ایران" درکشور و اظهار داشت:  یکی از پویش هایی که در یک دهه اخیر در سطح وزارت نیرو و حتی کشور اتفاق افتاد همین پویش هرهفته الف_ ب ایران بود که به معنی واقعی کلمه زحمات و تلاش های بزرگی که در سطح صنعت  آب و برق در کشور عزیز ایران اسلامی صورت گرفته برای مردم به خوبی روشن و آشکار شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: در حوزه آبرسانی روستایی اولویت را برای روستاهای کم برخوردار و روستاهایی که در مناطق گرمسیری استان قراردارند، هست.

 

وی افزود: با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و برگزاری مراحل قانونی جهت خرید وسایل موردنظر و همچنین تعیین پیمانکاران باتجربه به سرعت پروژه های مورد نظر با اولویت پروژه های نیمه تمام شروع تا به امید خدا درسال جاری به سرانجام برسانیم.

 

کرموند با اشاره اینکه امروز در قالب پویش هر هفته_الف_ ب ایران در هفته بیست و یکم این طرح 26 روستای لرستان به بهره برداری رسیده است، افزود: برای تکمیل این تعداد طرح اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان هزینه شده است.


وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 16 هزار نفر از روستاییان استان از تامین آب آشامیدنی برخوردار و حدود 130 نفر در این راستا اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفت.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اشاره به آبرسانی به 6 روستای استان تصریح کرد: در شهرستان پلدختر روستاهای بابازید و دمرود، سایت سیل زدگان حیات الغیب و بهارستان، در شهرستان دورود 5 روستای منطقه سانبدان، روستای چغابدار و پشت قلعه، در سپیددشت روستای چم سنگر و چم شکر،در شهرستان دلفان روستاهای چراغ، تاج امیر و حیدرآباد، در شهرستان بروجرد 5 روستا در منطقه قائدطاهر ،در شهرستان خرم‌آباد دو روستا در منطقه گجدر ،در معمولان دو روستای چم شهران و چم کبود و در شهرستان الیگودرز روستای خمه طرح آبرسانی صورت گرفت.


کرموند اظهار کرد: در استان لرستان با 2700 روستا، بالای 1500 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که از محل صندوق اعتبارات حدود 493 روستا با جمعیت 70 هزار نفر در قالب 15 مجتمع و 15 تک روستا فعال هستند.


وی بیان کرد:  در سال جاری در قالب 7 مجتمع حدود 62 روستا با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز 26 روستا در 6 شهرستان در این راستا افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان  اظهارکرد: تعداد مشترکین درحوزه روستایی درسطح استان لرستان 139هزارمشترک می باشد که درمجموع شرکت آبفای استان لرستان  558 هزارمشترک آب  249هزارمشترک فاضلاب را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است. 


وی افزود: درحوزه آب شهری وضعیت تامین آب شهرهای استان تحت کنترل می باشد و چندین پروژه ازجمله احداث مخازن و حفرچاه و همچنین ترمیم خطوط فرسوده و ارتقای تصفیه خانه مرکز استان وچندین پروژه دیگر درسال   99در دستور کار قرار دارد.

کرموند ادامه داد: درحال حاضر تعداد مشترکین آب استان حدود 419 هزارمی باشد و اما در حوزه روستایی باتوجه به بازدیدهای میدانی انجام شده ازروستاهای تحت پوشش داشته ایم به آمار و اطلاعات مناسبی دست پیدا کرده ایم و یک برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای گسترش عدالت در توزیع آب سالم و بهداشتی که یکی از اهداف کلان طرح یکپارچه سازی بوده تعریف کرده و در این مدت کوتاه بعضی از مشکلات روستاهایی که دچار افت فشار بوده برطرف شده است.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت یکپارچه سازی استان لرستان کاملاً با انسجام مشغول به کار است و در بخش  122 مشترکین کاملاً منسجم شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان افزود: در تابستان سال جاری با توجه به خدماتی که در پساسیل انجام شده، ما به هیچ عنوان مشکل خاصی  نداشتیم و تا توانستیم حدود 400 روستا را نیز بازنگری و مشکلات آنها را رفع کنیم .

کرموند اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمستان‌ها خطر سیلاب در استان لرستان وجود دارد در حال برنامه‌ریزی هستیم که در تابستان 1400 در تمام روستاهای استان هیچ مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

گفتنی است، در آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به 400 روستا در 20 استان،طرح‌های آبرسانی به 26 روستای لرستان در 6 شهرستان پلدختر، دورود، دلفان ،بروجرد، خرم آباد و الیگودرز در قالب پویش هر هفته_الف_ب_ایران با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

کد خبر 973766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha