جایزه کتاب سال فارس برای نخستین بار فرهنگی دیگرگونه را برای ما رقم خواهد زد

سهرابی در مراسم پایانی نخستین دوره جایزه کتاب سال استان فارس که در سالن «مهر» تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: جایزه کتاب سال فارس برای نخستین بار فرهنگی دیگرگونه را برای ما رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (یکشنبه 30 شهریور) در مراسم پایانی نخستین دوره جایزه کتاب سال استان فارس که در سالن «مهر» تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم میزبان همه عزیزان باشیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمت شما عزیزان به نمایندگی آن فرهیختگان هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: شهدا هشت سال برای آرامش و آزادی ایران عزیز دفاع کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که از ابتدای کار من، جایزه کتاب سال 1398 این موضوع، جز دغدغه های من بود که بتوانم برای قلم بدستان و صاحبان قلم، کاری انجام دهم، تاکید کرد: صاحبان اندیشه فارس جز افراد بزرگ و فرهیختگان ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره با استقبال چشمگیری مواجه شدیم و اقشار مختلف از فرهنگوران از این جشنواره استقبال کنند، یادآور شد: استان زرخیز فارس با توجه به داشته های گذشته خود که سرشار از برزگان عرصه فرهنگ و هنر بود، شناخته شده است، چه جایزه کتاب سال برگزار شود چه نشود.

سهرابی با یادآوری این مطلب که شیراز و فارس در تمام حوزه ها سرآمد است و تا اینجا این جشنواره به نحو شایسته ای برگزار شد و می دانم نواقصی هم دارد که امیدوارم با راهنمایی فرهیختگان برای سال های آینده آن رفع کنیم، افزود: کتاب و کتابت، تاریخی به بلندی حضور بشر اندیشمند دارد که داشته های خود را برای آیندگان برجا گذاشته است و تاریخ ایران پر از این کتاب هاست که سرشار از علم و اندیشه است.

وی با یادآوری این مطلب که با آن همه داشته های معنوی بر آن شدیم تا طرحی بومی شده را در نظر بگیریم، تاکید کرد: جایزه کتاب سال فارس برای نخستین بار فرهنگی دیگرگونه را برای ما رقم خواهد زد.

خاطر نشان می شود،‌ در پایان این مراسم اپلیکیشن «قاصدک» ویژه کتاب و کتابخوانی، رونمایی شد.

کد خبر 973819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha