​افزایش ۳ برابری قیمت اسید آمینه جیره های مرغ گوشتی

​محرابی گفت: سه اسید آمینه متیونین ، لیزین و ترئونین که به عنوان افزودنی در جیره های مرغ گوشتی استفاده می شود از سال گذشته تاکنون سه برابر افزایش قیمت داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا محرابی » عصر امروز (یکشنبه 30 شهریور) در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهار کرد: در جیره غذایی پرورش مرغ  گوشتی از سه اسید آمینه متیونین ، لیزین و ترئونین استفاده می شود که همه این اسیدهای آمینه به صورت واردات به کشور تأمین می شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ادامه داد: قیت اسید آمینه میتونین در شهریور سال گذشته 23 هزار تومان بود که امروز به 77 هزار تومان افزایش یافته و 235 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

محرابی بیان کرد: قیمت اسید آمینه لیزین نیز از 9 هزار و 500 تومان به 33 هزار و 500 تومان رسیده است و همچنین اسید آمینه ترئونین از 22 هزار تومان به 62 هزار تومان افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: واکسن های دوگانه نیوکاسل و آنفولانزا قیمت هر ویال آن 164 هزار و 280 تومان در شهریورماه سال گذشته بود که امسال به 627 هزار تومان رسیده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان به افزایش قیمت واکسن نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر واکسن های خارجی واکسن های داخلی نیز افزایش قیمت داشته است و در بحث داروهای بخش دام و طیور نیز این افزایش قمیت ها را شاهد هستیم.

 

محرابی ابراز داشت: داروهای جدید، مکمل ها و ویتامین ها نیز افزایش قیمت را نشان می دهد و افزایش این قیمت ها باعث می شود که دو هزار تومان بر قیمت تمام شده بیفزاید.

کد خبر 973832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha