برگزاری نخستین همایش نقش عشایر آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس

بحرینی از برگزاری نخستین همایش نقش عشایر آبادان و خرمشهر تحت عنوان رشادت عشایر در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این همایش (یکشنبه ۶ مهر) به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

«حمید بحرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم و صفر و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به برگزاری نخستین همایش نقش عشایر آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این همایش به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند افزود: در این همایش از شیوخ عشایر شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دعوت کردیم تا در این ویژه برنامه حضور داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت نواحی مقاومت بسیج سپاه دو شهرستان آبادان و خرمشهر و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی شده اضافه کرد: در این آئین از شخصیت‌ها و مسئولان استانی و شهرستانی دعوت شده است.

 

بحرینی از تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان شیوخ عشایر آبادان و خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: سخنرانی، شعرخوانی دفاع مقدس و اربعین حسینی، خاطرگویی از رشادت‌های عشایر در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های این همایش است.

 

وی به قرائت و امضای بیانیه و بیعت‌نامه عشایر آبادان و خرمشهر در این همایش اشاره کرد و ادامه داد: قرار است این بیانیه و بیعت‌نامه با عنوان بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدای والامقام و همچنین بیعت با ولایت توسط شیوخ عشایر به امضا برسد و متن آن نیز قرائت شود.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس از دهداری عکاس دوران دفاع مقدس ویژه عشایر در دفاع مقدس در سالن ورودی همایش از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه این همایش خواهد بود.

 

وی از برگزاری همایش نقش عشایر در دوران دفاع مقدس در روز (یکشنبه ۶ مهر) سال جاری خبر داد و ابراز کرد: این همایش در سالن ۷۰۰ نفره همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

 

بحرینی یاد آور شد: با توجه به شرایط و وضعیت کرونایی حاکم در منطقه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و علاوه بر این نیز به منظور حفظ سلامت میهمانان و مدعوین حضور پرسنل درمانی دانشکده علوم پزشکی به لحاظ رعایت، کنترل و برقراری مسائل بهداشتی در ورودی سالن را خواهیم داشت.

 

کد خبر 973869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha