ورود «مقتل مظلوم» به بازار نشر

«مقتل مظلوم» با تدوین و تالیف حجت الاسلام مرتضی وافی به همت انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: «مقتل مظلوم» با تدوین و تالیف حجت الاسلام مرتضی وافی در انتشارات کتاب جمکران بازآرایی و منتشر شد .

 

مقتل در اصطلاح به کتاب هایی گفته می شود که به شرح ماجرای کربلا و مصیبت قتل امام حسین علیه السلام می پردازد. به انگیزه زنده نگهداشتن یاد حادثه عاشورا و شهداى کربلا، از صدر اسلام تاکنون، همواره کتاب هایى به عنوان ‌«مقتل‌» نوشته شده و مى ‌شود.

 

حجت الاسلام «مرتضی وافی» گفت: تقریبا 12 مقتل و تاریخ مورد مراجعه ما مربوط به پیش از قرن یازده بوده، وی افزود: اولین مقتلی که توانستیم فرازهایی از آن را استفاده کنیم، بخشی از مقتل کتاب کامل الزیارت مرحوم ابن قولیه بوده است.

 

مولف «مقتل مظلوم» تصریح کرد: گاهی به دلیل اینکه می دیدیم ادبیات و نوشتار مقاتل با هم متفاوت است و نویسنده از حافظه و ادبیان عرف زمان خود استفاده کرده، لذا در تدوین کتاب به این موضوع توجه داشته و سعی کردیم متنی یکدست را آماده کنیم.

 

هم اکنون «مقتل مظلوم» تالیف مرتضی وافی و ترجمه و تصحیح علی عباس آبادی با طرح جلدی از اثر استاد حسن روح الامین در 248 صفحه و قطع رقعی، از سوی انتشارات کتاب جمکران در دست علاقه‌مندان منابع اصیل فرهنگ عاشورا قرار گرفته است.

کد خبر 974007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha