واگذاری یک قطعه زمین جهت احداث مسجد در خرم آباد

رضایی پور گفت: یک قطعه زمین ۸۰۰ متری برای ساخت مسجد المهدی (عج ) در منطقه ۱۰۷ هکتاری خرم آباد واگذار شده است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تامین زمن برای ساخت مسجد در مناطق فاقد مسجد در خرم آباد و دیگر شهرستان های استان از برنامه های  اوقاف و امور خیریه است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در راستای تامین زیرساخت های اولیه برای احداث مسجد در مناطق فاقد مسجد و با عنایت به مطالبه جمعی از اهالی مومن و متدین منطقه ۱۰۷ هکتاری خرم آباد مبنی بر عدم وجود مسجد در این منطقه، زمین مناسب برای احداث مسجد واگذار شده است.

 

رضایی پور بیان کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، یک قطعه زمین به مساحت ۸۰۰ مترمربع جهت احداث یکباب مسجد مزین به نام « المهدی عج» و فضاهای فرهنگی، هنری و.. مرتبط، در منطقه ۱۰۷ هکتاری، به این اداره کل واگذار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اصل مردمی بودن مساجد، اکثر قریب به اتفاق زمین های تامین شده برای احداث مساجد، توسط مردم مومن و متدین برای این امر خداپسندانه،  وقف شده و با مشارکت مردم و مساعدت های اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه ها و نهادهای متولی و «خیرین نیک اندیش»، احداث می شوند.

 

رضایی پور ادامه داد: در شرایط کنونی، مشارکت مردم و خیرین نیک اندیش برای تکمیل و احداث مساجد بیش از پیش ضرورت داشته و ظرفیت هایی قانونی برای معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی مشارکت کننده در این امر خیر، موجود می باشد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: در هنگام تهیه طرح های "هادی روستایی" و "طرح های جامع شهری" و شهرک های جدیدالاحداث، پیش بینی های لازم بنا به ظرفیت های قانونی دیده شده و مهندسین مشاور و دستگاه های متولی، مکان یابی های لازم را انجام داده و کاربری های مذهبی را معین می کنند.

کد خبر 974198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha