جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری تداوم یابد

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود شهرداری کاشان به ایجاد پل میان شعر و نقاشی سهراب سپهری را اتفاق خلاقانه‌ای خواند و گفت: جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری باید ادامه دار شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ شهریوربا حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،  حسین صدقی، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در  دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست «هادی مظفری» مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در دو سه سال اخیر بحثی داشتیم بر اینکه ایران تنها تهران نیست و بر همین مبنا هر سال یک یا دو رویداد هنری را در شهرهای مختلف کشور برگزار کنیم، از جمله این  رویدادها  می توان به سفال کلپورگان در سیستان و برگزاری جشنواره سالانه پرسبوک در جنگل های هیرکانی اشاره کرد.  در همین راستا امسال کاشان میزبان 2 رویداد ملی و چندین رویداد منطقه ای استانی  از جمله  دهمین هنر سالانه پرسبوک است.

 

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سال پر اتفاقی را در حوزه تجسمی داریم و امیدواریم با بهتر شدن شرایط اجتماعی بتوانیم طی رویدادهای آینده درباره این رویدادها هم صحبت کنیم.

 

هادی مظفری درباره برگزاری رویداد پرسبوک  در شهر کاشان گفت: دهمین دوره پرسبوک در خانه صاحب در خانه منوچهری از 27 تا 29 مهر برگزار می شود. طراح این رویداد ندا درزی پور هستند  و عنوان «دستکار» را با تمرکز بر هنرهای صناعی  برای این رویداد پیشنهاد داده‌اند و ۱۲ هنرمند مدعو و ۶ هنرمند به صورت مشارکتی، به چیدمان در خانه منوچهری کاشان می‌پردازد.

 

وی خاطر نشان کرد: نمایش فیلم های تجسمی، کارگاه های علمی بافت الیاف و روش های چاپ دستی  از جمله کارگاه هایی است که همزمان با رویداد هنری پرسبوک برگزار می شود.

 

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به رویکرد معاونت هنری در توجه به شهرهای خلاق توضیح داد:  رویکرد دوره جدید معاونت هنری توجه به شهرهای خلاق بود که ویژگی هر شهر بر اساس بوم، اقلیم و آداب و رسوم و بزرگان آن شهر  مورد توجه قرار می گیرد و  در همین راستا هر شهر به عنوان میزبان یک رویداد هنری  معرفی می شود . طبعا همه شهرهای ما ظرفیت هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر را دارند اما برخی شهرها نام آورتر هستند؛

 

وی افزود: رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری»  ادامه دار باشد و  به  رویدادی بین المللی  تبدیل شود.

کد خبر 974235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha