نزدیک به ۹۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند

صومی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این آمار رو به افزایش است.

به گزارذش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» امروز در جلسه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این آمار رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر فعالیت مراکز سلامت ۱۶ ساعته رتبه اول کشور را دارد و تاکنون ۱۵۵ هزار نفر برای غربال‌گری به ۶۱ مرکز فعال در استان مراجعه کرده‌اند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات ارائه‌شده درخصوص وضعیت بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: در صورت تحلیل داده‌ها تصمیم‌گیری در این زمینه بهتر انجام می‌شود.

علیار راستگو همچنین با اشاره به اعتماد مردم به رسانه ملی، از صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی خواست تا برنامه‌های تولیدی خود را برای افزایش حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا تقویت کند.

وی از دستگاه‌های مسئول هم خواست تا در حیطه مسئولیت خود به صورت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کرده و طبق مقررات با متخلفان برخورد کنند.

بنابر این گزارش؛ در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس، ممنوعیت اتراق و تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، محدودیت در برگزاری نمایشگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع و تدفین اموات و برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و منازل و ممنوعیت پذیرایی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تصویب شد که این محدودیت‌ها حداقل به مدت یک ماه در سراسر آذربایجان شرقی اعمال خواهد شد.

همچنین مقرر شد شهرداری‌ها نسبت به ضدعفونی کردن سطوح تماس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتحادیه‌های صنفی نسبت به الزام صنوف و واحدهای خدماتی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.

نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز تجاری، پایانه‌های مسافری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین سوخت‌گیری خودروها فقط توسط متصدیان جایگاه‌های سوخت از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 974302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha