کارکرد کانون مساجد و افزایش بهره وری فضای مجازی

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رشد و اعتلای جامعه مثل آموزش سواد رسانه ای و افزایش بهره وری در فضای مجازی کارکردهای زیادی دارند که باید از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، فضای مجازی از موضوعات مهم زندگی امروز جامعه ما است که هم جنبه مثبت مثل اطلاع رسانی را داشته و هم جنبه منفی مانند نشر اکاذیب و شایعه پراکنی اما باید از ظرفیت های مثبت آن بیش از گذشته استفاده کنیم.

 

نهادهای فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بکارگیری این ابزار رسانه ای قادر به ترویج فرهنگ و ارزش های ناب اسلامی و انقلابی خواهند بود.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در  رشد و اعتلای جامعه مثل آموزش سواد رسانه ای و افزایش بهره وری در فضای مجازی کارکردهای زیادی دارند که باید از آن استفاده کرد که در این مسیر خلاقیت و نوآوری بچه های مسجد لازم است.

 

آموزش سواد رسانه ای، تولید محتوا، برگزاری مسابقه، معرفی پایگاه های مفید و موثر، نشر دیجیتال و ایجاد بسترهای فرهنگی و آموزشی از جمله کارکردهای اولیه فضای مجازی برای کانون های مساجد است که البته برخی در حوزه کارآفرینی نیز از این بستر استفاده کرده اند.

 

*آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی لازم است

 

استاد روانشناس گفت: آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای نسل نوجوان و جوان لازم است که نهادهای فرهنگی و خانواده ها باید هر کدام این نقش را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از این موضوع ایفا کنند.

 

«علیرضا معماریان» با اشاره به توسعه امکانات و ظرفیت های در فضای مجازی و با توجه به فراگیری آن به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش حضور فیزیکی و برنامه هایی مثل آموزش مدارس، اظهارداشت: در این شرایط ضرورت مدیریت این محیط لازم است.

 

وی ادامه داد: وابستگی به فضای مجازی تهدیدی جدی علیه خانواده ها است که باید به درستی مدیریت شود.

 

معماریان با بیان اینکه فرهنگ و سواد رسانه ای باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این مقوله مهم و عدم جهت دهی مناسب به جوانان و نوجوانان برای بهره گیری از فضای مجازی استفاده صحیح خواهد شد.

 

*کاهش آسیب های فضای مجازی به آموزش در این حوزه نیاز دارد

 

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کاهش آسیب های فضای مجازی و جرایم این حوزه به آموزش نیاز دارد.

 

سرهنگ سید «مصطفی مرتضوی»، با بیان اینکه آموزش افراد و ارتقای مهارت آموزشی لازم است، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی نقش خود را در این حوزه اجرا کنند.

 

وی ادامه داد: افزایش اطلاعات عمومی برای فعالیت در فضای مجازی و فعالیت های الکترونیک به کاهش جرایم و مشکلات و معضلات اجتماعی کمک می کند.

 

مرتضوی فعالیت نهادهای فرهنگی مثل مساجد را در این حوزه موثر بیان کرد و یادآورشد: باید این دسته از فعالیت ها ادامه پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی فرصت هایی برای مردم دارد، تصریح کرد: از این فرصت برای فعالیت های موثر باید بهره ببریم و با بهره وری مثبت می توان نتایج خوبی برای انتقال مفاهیم ارزشمند داشته باشیم.

 

*برگزاری دوره ارتقای سواد رسانه ای و توانمندسازی فعالیت فضای مجازی

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: در سال های گذشته دوره ارتقای سواد رسانه ای و توانمندسازی فعالیت فضای مجازی در بین تعدادی از کانون های مساجد این استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با اشاره به اینکه در اجرای این طرح پلیس فتا، بهزیستی و مراکز مشاوره همکاری داشته اند، تصریح کرد: تداوم این دوره ها توسط کانون های مساجد با تربیت مربی و نیرو در این حوزه لازم است.

 

وی ادامه داد: تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی در شرایط فعلی کشور در فضای مجازی انجام می شود و کانون های فرهنگی و هنری با چنین اقداماتی محتواهای مناسب و مطلوب را در شبکه های اجتماعی توسعه داده اند.

کد خبر 974378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha