واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ می شوند

مهدیخانی گفت: با اصنافی که رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی را به عمل نمی ‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان هم با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت الله مهدیخانی» بیان کرد: متأسفانه شهروندان فکر می‌کنند این بیماری تمام شده در حالی که باید همچنان انتظار همنشینی با این ویروس را طی ماه ‌های آینده داشت.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده استفاده از ماسک است ولی متأسفانه با سهل انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌ های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از 80 به 60 درصد کاهش یافته است.

 

وی عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه ‌شنبه هفته جاری و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اصنافی که رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی را به عمل نمی ‌آورند، برخورد و واحد صنفی آنان هم با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

 

مهدیخانی اعلام کرد: سلامت مردم مهمترین اصلی است که در حوزه مدیریتی نظام و مسئولان حکومت قرار دارد و به همین دلیل از شهروندان درخواست داریم به عنوان پیشگامان نخست عرصه مقابله با این ویروس، نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

 

وی گفت: نانوایی‌ ها، واحدهای درمانی، مطب ‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین توضیح داد: با توجه به بیشترین موارد شکایت از این مراکز، به شهروندان توصیه می ‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را  مورد توجه قرار داده و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند.

 

وی اظهار کرد: از ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 5 هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش 3 میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال هم تشکیل شده است.

 

مهدیخانی خاطر نشان کرد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخ نامه، ۲۷ واحد پلمپ و ۶۵ واحد هم اخطار پلمپ دریافت کرده‌ اند.

 

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌ های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

 

کد خبر 974426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha