برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای برپایی سفارت در منامه

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد: دفتر حافظ منافع رژیم صهیونیستی در بحرین از بیش از ۱۰سال پیش فعالیت می کرد. این رژیم برای برپایی سفارت خود در منامه برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، تلویزیون رسمی اسرائیل در گزارشی اعلام کرد: رژیم اشغالگر از بیش از 10 سال پیش دفتر حافظ منافع خود را در بحرین اداره می کند.

 

براساس این گزارش، این رژیم برای برپایی سفارت خود در منامه در آینده برنامه ریزی می کند.

 

خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد: رژیم صهیونیستی این دفتر را از آغاز دهه گذشته با هدف تقویت برنامه های اقتصادی و سیاسی در  منطقه  خاورمیانه اداره می کرد.

 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی برای برپایی سفارت تل آویو در منامه براساس گزارش این نمایندگی و بررسی عادی سازی روابط رسمی که دو طرف در نیمه ماه گذشته امضا کردند، برنامه ریزی می کند.

 

در همین حال، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن گفته بود: مسئولان پیشین کاخ سفید که در مذاکرات با رژیم صهیونیستی شرکت داشتند، اطلاع دادند که این رابطه برای مدت طولانی برای تل آویو و ابوظبی مفید خواهد بود.

 

العتیبة به «دنیس راس» نماینده پیشین آمریکا در خاورمیانه و «مارتین ایندیک» و «دن شاپیرو» دو سفیر پیشین آمریکا در رژیم صهیونیستی، گفته بود: امارات پس از 15 سپتامبر 2020 میلادی(تاریخ امضای توافقنامه عادی سازی) متفاوت خواهد بود.

 

در 15 سپتامبر 2020 میلادی، امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید امضا کردند.

 

احزاب سیاسی و سازمان های عربی مخالفت خود را نسبت به توافقنامه عادی سازی روابط اعلام کردند و این توافقنامه را خنجری بر پشت ملت فلسطین دانستند.

کد خبر 974532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha