زنگ مقاومت در مدارس کرمانشاه نواخته شد

بمناسبت روز دوم از هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت امروز(اول مهر) در مدارس استان کرمانشاه نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،  مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم به صدا درآمدن زنگ مقاومت در دبیرستان شاهد حمزه سید الشهدا(ع) کرمانشاه، گفت: با برگزاری این نوع مراسمات هرگز فراموش نخواهیم کرد که امنیت و اقتدار کنونی کشور مرهون جانفشانی‌ و از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگرانی است که برای حراست از کیان ایران اسلامی جانشان را در طَبق اخلاص گذاشتند و ۸ سال در جنگی نابرابر ایستادگی کرده و از جان خود گذشتند .

 

وی افزود: با ایثارگر و شهادت جوانان این سرزمین هرگز وجبی از خاک مقدسمان به دست دشمنان نیفتاد و ما نیز با ادامه راه  شهدا اجازه نخواهیم داد دشمان ذره ای از خاک ما را بدست آورد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمان جنگ همه ابرقدرت‌ها با هم همراه شده و ما را در جنگی نابرابر قرار دادند تا ایران و انقلاب را از پای در آورند ولی به یاری خداوند و با از خودگذشتگی‌ رزمندگان اسلام نتوانستند به اهداف شوم و واهی خود برسند .

 

یزدان پناه گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب دشمنان این نظام تمام همه تلاش خود را کردند تا نگذارند انقلاب اسلامی چهل ساله شود، اما به یاری خداوند توانستیم چهل سالگی انقلاب را جشن گرفته و مشت محکی بردهان یاوه گویان و دشمنان این خاک بزنیم تا بار دیگر بیعتمان را بار رهبر فرزانه محکم تر کنیم.

 

در ادامه سردار ناصر باباخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع استان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس خانواده‌های بسیاری عزیزانشان را با اشتیاق راهی جبهه هایی می‌کردند تا از خاک و میهمن خود دفاع کنند هرچند می دانستند شاید آنها برنگردنند.

 

وی با بیان اینکه در آن زمان دانش آموزان برای حضور در جبهه اشتیاق داشتند، گفت: در جنگ نابرابری که سال 1359 برای ما اتفاق افتاد، اولین کسانی که برای حضور در جبهه‌های نبرد اعلام آمادگی کردند، دانش‌آموزان بودند هرچند که برخی از آنها به سن قانونی نرسیده بودند اما باز اشتیاق وصف ناشدنی داشتند.

 

باباخانی تصریح کرد:  استان کرمانشاه با کشور عراق 370 کیلومتر مرز مشترک دارد مردم استان در زمان جنگ با جان و مالشان در برابر هجوم دشمنان ایستادگی کرده و مانع از ورود دشمن به خاک ایران شدند و امروزه این امنیت و آرامش را مدیون ایثارگری و رشادت طلبی جوانان در زمان دفاع مقدس هستیم.

 

 

در پایان مراسم میثاق نامه دانش آموزان قرائت شد.

کد خبر 974689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha