طنین زنگ ایثار و مقاومت در مدارس کردستان

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس استان کردستان طنین انداز شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، سردار صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یکم مهرماه ۹۹ در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید با شرایط سخت کرونایی در کسب علم و دانایی، کوشا و ساعی باشند.

 

 

وی با بیان اینکه ما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی از خود دفاع مشروع کردیم؛ اعلام کرد: به همین دلیل است که جنگ هشت ساله را با نام دفاع مقدس می شناسیم.

 

 

حسینی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی گفت: باوجود اینکه 31 شهریورماه1359 جنگ تحمیلی آغاز شد اما در اول مهر ماه مدارس در آن شرایط سخت بازگشایی شدند.

 

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان تشکیل می‌دادند؛ گفت: حقانیت و اعتقاد راسخ ایجاب می کرد که هرکس که توانایی سلاح داشته باشد از کشور دفاع کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و معلمان در دوران جنگ همراه با جهاد، علم آموزی می کردند؛ تاکید کرد: دانش‌آموزان باید هویت اسلامی و اعتقاد دینی خود را تقویت کنند.

 

 

سردار حسینی آمیخته شدن تزکیه و تعلیم را رمز موفقیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهارداشت: معلمان و دانش آموزان باید به بعد معنوی توجه کنند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین با بیان اینکه دفاع مقدس یک مدرسه و دانشگاه تربیتی است، گفت: ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس از درس هر مدرسه و دانشگاهی موثرتر است، چون تمام مبانی تربیتی که در آموزه‌های دینی، اسلامی و ایرانی وجود دارد در این کلاس هشت ساله نهفته است.

 

 

 رشید قربانی اظهار داشت: امسال وارد چهلمین سالگرد دفاع مقدس شده و باید بیش‌ازپیش فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

 

 

قربانی با بیان اینکه دفاع مقدس از نگاه های مختلف و با رویکردهای مختلف قابل بررسی است؛ گفت: آموزش و پرورش با توجه به سنخیت و ماهیت کاری با نگاه تربیتی و تعلیمی به موضوع دفاع مقدس می نگرد.

 

 

وی ادامه داد: دفاع مقدس به لحاظ بعد نظامی، اجتماعی، بین المللی، فناوری و تکنولوژی و تربیتی از همه جوانب قابل بررسی است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه دفاع مقدس به لحاظ تربیتی یک مدرسه و یک دانشگاه است؛ گفت: رشادت های دوران دفاع مقدس از هر مدرسه، دانشگاه و کلاسی می تواند بیشتر از آن درس گرفت چون تمام مبانی تربیتی که در آموزه های دینی، اسلامی و ایرانی وجود دارد در این کلاس هشت ساله نهفته است.

 

 

رشید قربانی افزود: اگر تمامی دلاورمردی های دوران هشت ساله دفاع مقدس به متن، فیلم، تئاتر، نمایش و نوشته تبدیل شود ، همه این مفاهیم و مضامین می تواند درس های تربیتی زیادی برای همه دانش آموزان داشته باشد و برای نظام تعلیم و تربیت قابل توجه و قابل استفاده است.

 

 

به گفته قربانی اتفاقات و حوادث دوران دفاع مقدس، نمایشگاه کاملی است که انواع ویژگی های و خصائص پسندیده انسانی را می توان در آن مرور کرد که حس گذشت، ایثار در آن خود نمایی می کند.

 

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس درس بروز استعدادها و خلاقیت‌ها بود؛ گفت: دوران دفاع مقدس بستری فراهم کرد که استعدادهای نهفته جوانان ما خود را نشان دهند و نوآوری و خلاقیت ایجاد کنند و مردم به به این خودباوری رسیده اند که می توانند تکنولوژی پیشرفته داشته باشند.

 

 

رنگ مقاومت به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل سنندج برگزار شد.

کد خبر 974732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha