تکریم خانواده شهدا هجمه های دشمن علیه دفاع مقدس را خنثی می کند

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر تکریم بیش از پیش خانواده شهدا، گفت: تکریم خانواده شهدا هجمه های دشمن علیه دفاع مقدس را خنثی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه شنبه ۱ مهر) در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» که با حضور مجازی و ارتباط تصویری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم از خانواده شهیدان «سمیع و زاهدی» در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید بدانیم هر چه داریم امروز به برکت این دوران هشت ساله و دستاوردهای حیرت‌آور و اعجاب‌انگیز این دوران است که هرچند جنگ خشونت و خسارت بود اما در درونش دریایی از برکت خدای تبارک و تعالی قرار داشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: دفاع مقدس پایه‌های انقلاب را مستحکم کرد و از سوی دیگر دشمن را متزلزل ساخت و مردمی که دل درگرو انقلاب داشتند از این دوران درس گرفتند.

 

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: شاید بتوانیم بگوییم کمتر از جنگی در طول دوران تاریخ جنگ این ‌همه دستاورد با این همه عظمت برای یک ملت و یک انقلاب به همراه داشته از همین رو ما امروز باید دوران دفاع مقدس را جشن بگیریم و همیشه جشن بگیریم و حقایق آن برای نسل های جدید بازگو کنیم.

 

امام‌جمعه شهرکرد، تحریف دفاع مقدس را از هجمه های دشمن دانست و گفت: اقدامات در نگهداری دستاوردهای دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف می‌تواند بسیار موثر باشد و در این میان نه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه سایر وزارت خانه‌ها از جمله آموزش‌و‌پرورش، وزارت علوم ائمه جمعه در خطبه های جمعه، روحانیون، مساجد، حوزه‌های علمیه همه و همه در این جهت و در یک کلام باید بگوییم کل نظام همه در این امر مهم مسئولیت دارند و وظیفه دارند که تلاش کنند این دستاوردها با قوت در نظام جاری و ساری باشد و به نسل‌های بعد به درستی منتقل شود.

 

حجت الاسلام نکونام، تکریم شهدا و خانواده های شهدا را از مهمترین اقدامات حفظ و نگهداری ارزش های دفاع مقدس برشمرد و گفت: سه شنبه های تکریم ابتکار زیبا و ارزشمندی است که هرچند در برابر عظمت کار شهدا و خانواده هایشان کار کوچکی است اما ضرورت دارد.

 

وی در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری از نظر فرهنگی نیازمند یک مساعدت ویژه و بهتری است که ظرفیت زیاد و استعدادهای هنری و اخلاقی و انسانی آن شکوفا شوند.

 

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این استان از استان‌های کم برخوردار‌ است و باید مقداری نگاه بیشتری بشود و کمک کنید به کانون های مساجد و فعالیت های فرهنگی که ارشاد دارد که بشود فعالیت های فرهنگی را آنطور که می خواهیم پیش ببریم و شاهد برخی نازیبایی ها نباشیم.

 

حجت الاسلام نکونام افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان معمولاً این نازیبایی‌ها زیاد مطرح می شود و گلایه ها مطرح می شود مطالبات فراوان مطرح می‌شود که باید اصلاح شود و کار اساسی فرهنگی انجام شود که کمک شما بزرگواران را بیشتر می طلبد.

 

کد خبر 974788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha